۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۱۴۷۳۱
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه پایگاه عزت و عظمت در نظام جمهوری اسلامی است

نماز جمعه پایگاه عزت و عظمت در نظام جمهوری اسلامی است
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نماز دشمن‌شکن جمعه سنگر و پایگاه اصلی عزت، عظمت و وحدت در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در سال 58، اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه عزت و عظمت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به احیای نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی، افزود: آیت‌الله طالقانی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب گفت: امروز طلیعه انجام این فریضه بزرگ الهی و این صف بزرگ جهاد و توحید یعنی نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: این جملات، جملات آغازین احیا و اقامه حقیقی اولین همایش عبادی سیاسی اسلام یعنی نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران و پس از سال‌ها و شاید قرن‌ها تعطیلی آن بود که بر زبان ابوذر زمان و مبارز خستگی‌ناپذیر و یار دیرین امام و انقلاب مرحوم آیت‌الله طالقانی، در هوای گرم پنجمین روز مردادماه سال 1358 و در میان حضور باشکوه و میلیونی نمازگزارانی انقلابی و روضه دار از سراسر شهر تهران جاری شد.

وی اضافه کرد: این جملات آغازی شد برای شکل‌گیری هرچه عظیم‌تر پایگاهی که در نظام اسلامی جایگاهی عظیم و ارزشمند دارد.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: اقدامی که باعث شد از آن زمان تاکنون، اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی که در اندیشه امام خمینی (ره) شکل گرفته بود در این جایگاه نماز جمعه که تبلور و تجلی عینیت سیاست و دیانت اسلام است، در بیانات ائمه جمعه نمودی عینی و تبیینی رساتر پیدا کند و پایگاهی برای وحدت، انسجام و تعالی اندیشه و فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی و دژی محکم در مقابل تهدیدهای دشمنان در این نظام نوپا شود.

وی تصریح کرد: پایگاهی که از همان زمان که با حضور باشکوه مردمی که تکبیرگویان به استقبال امام‌جمعه انقلابی خود می‌رفتند تا این زمان، با اقبال و پشتیبانی مردمی همراه بوده و همین حمایت‌ها باعث شده است که این پایگاه به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظام اسلامی تبدیل شود و به رشد و بالندگی حقیقی خود دست یابد. /9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات