۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۴۷۷۲
رییس دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان:

شرکت در نماز جمعه اقتضای ایمان است + فیلم

شرکت در نماز جمعه اقتضای ایمان است + فیلم
حجت الاسلام فلاح با اشاره به اینکه اقتضای ایمان است که همه در نماز جمعه شرکت داشته باشند، گفت: برخی مومنین که ادعای ایمان دارند در نماز جمعه شرکت ندارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اکبر فلاح عصر امروز در همایش بزرگ نماز جمعه منطقه کاشان با عنوان «تجلی ذکرالله» که همزمان با چهلمین سالگشت اقامه نماز جمعه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان برگزارشد، گفت: امیدوارم مردم با فرهنگ نماز جمعه بیش از پیش آشنا شوند.

وی به لزوم هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نمازعبادی سیاسی جمعه تأکید کرد و با اشاره به اینکه اقتضای ایمان این است که همه مومنین در نماز جمعه شرکت داشته باشند افزود: برخی مومنین که ادعای ایمان دارند به هیچ عنوان در نماز جمعه شرکت ندارند.

حجت الاسلام فلاح با ابراز امیدواری برای برگزاری موفق نماز جمعه، گفت: اگر حضور حداکثری مومنان را در نماز‌های جمعه داشتیم نماز‌های جمعه باشکوهتر از امروز برگزار می‌شد.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امروز خیرین در بخش‌های مختلف مدرسه سازی و بیمارستان سازی و دیگر بخش‌ها مشارکت و مساعدت قابل توجهی دارند، یادآور شد: مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با ۱۸ هکتار وسعت یک مجموعه کامل عبادی، تفریحی، آموزشی است که برای آن سالن اجتماعات، دو باب مدرسه علمیه خواهران و برادران، مهد آدینه، کتابخانه ملی، پارک و فضای سبز پیش بینی شده است که نیازمند کمک و مساعدت همه مردم کاشان و خیرین این شهرستان است.

وی ادامه ادامه داد: شبستان مصلی بقیه الله الاعظم کاشان که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است در صورت کمک‌های مردمی و خیرین و اتمام فاز دوم آن گنجایش آن به ۵۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام فلاح گفت: الگو برداری از طرح‌ها و برنامه‌های نماز جمعه قم برای کاشان می‌تواند در جذابیت و برگزاری هرچه باشکوهتر نماز جمعه کاشان نقش مهم و اساسی داشته باشد.

وی حضور نزدیک به ۵ هزار نفر نمازگزار ذر نماز جمعه کاشان را در شأن و جایگاه این شهرستان ندانست و اظهار داشت: امروز نماز جمعه کاشان باید با حضور بیش از ۲۰ هزار نمازگزار جمعه برگزار شود که رسیدن به این جایگاه نیازمند همکاری همه است.

حجت الاسلام فلاح یادآور شد: مصلای بزرگ بقیةالله الاعظم کاشان با ۱۸ هکتار وسعت به عنوان یکی از بنا‌های عظیم و ماندگاری برای مردم کاشان است که آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان نقش اصلی را در تأسیس آن داشته است.

لازم به ذکراست، ستاد‌های برگزاری نماز جمعه کاشان و آران و بیدگل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، مدیریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تبلیغات اسلامی مدیریت حوزه‌های علمیه منطقه کاشان، دفاتر امامان جمعه کاشان و آران و بیدگل، شهرداری و شورای شهر، هیات امنای عمران و آبادانی فاز ۲ ناجی آباد، کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم میدان امام رضا در برگزاری نخستین همایش بزرگ نماز جمعه منطقه کاشان با عنوان «تجلی ذکرالله» همکاری کردند.
 
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از کتاب "نماز جمعه، تجلی ذکرالله" نوشته دکتر جواد دهقانی عضو هیات امنای مسجد و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام کاشان رونمایی شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
 
 
تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات