۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۴۷۹۵
استاد حوزه علمیه:

متنفر بودن از گناه اولین قدم امر به معروف و نهی از منکر است

متنفر بودن از گناه اولین قدم امر به معروف و نهی از منکر است
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به واجب بودن امر به معروف در جامعه، گفت: انسانی می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهد که از گناه متنفر باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان شب گذشته در مسجد الشهدا شهر کرمان که در جلسه هم اندیشی عفاف و حجاب، صیانت از حقوق شهروندی و حمایت از طلبه آمر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: اولین وظیفه طلاب علوم دینی، شناخت وظیفه و عمل به دستورات خداوند است.
 
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین اسلام شمرده می‌شود که امروزه متاسفانه بعضی از مردم این واجب را فراموش کرده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که متنفر بودن از گناه اولین قدم در امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: انسانی می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه انجام دهد که از گناه متنفر باشد.
 
وی با بیان این که انسان مسلمان باید نسبت به کاری که انجام می‌دهد، شناخت کافی نیز داشته باشد، ابراز داشت: بیان نرم و لطیف در امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود که فرد متقابل، حرف انسان را بپذیرد.
 
استاد درس حوزه علمیه کرمان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مختص حجاب و بی حجابی نبوده بلکه هر کسی که هر گناهی را مرتکب می‌شود، باید آن شخص را امر به معروف و نهی از منکر کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر را قانون و نظام باید پیگیری کند، اظهار داشت: فضای مجازی به یک فضای غربی و بی بند و باری تبدیل شده و فرهنگیان باید با ورود به فضای مجازی جلوی بی بند و باری را بگیرند.
 
وی تصریح کرد: فضای مجازی در کشور باید به یک فضای اسلامی تبدیل شود و مسؤولان برای فرهنگ سازی فضای مجازی و اسلامی شدن آن، برنامه ریزی کنند.

امام جمعه موقت شهر کرمان با بیان این که دشمنان از طریق فضای مجازی به دنبال دور کردن مردم از مسجد و اسلام هستند، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در فضای مجازی از سوی طلاب و فرهنگیان صورت بگیرد تا فضای مجازی اسلامی داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: بدبین کردن چهره روحانیان در جامعه از سوی دشمن از مهم‌ترین اهداف استکبار در کشور شمرده می‌شود و مردم باید با بصیرت جلوی فتنه‌های دشمنان را بگیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با بیان این که بدبین کردن مردم در جامعه از فتنه‌های دشمن در کشور محسوب می‌شود، افزود: فتنه اقتصادی یکی دیگر از فتنه‌هایی بوده که دشمنان در کشور ایجاد کرده اند.
 
وی با توجه به این که کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند نباید احساسی رفتار کنند، اظهار داشت: کنترل زبان در امر به معروف و نهی از منکر از سوی طلاب به مردم فراموش نشود.
 
استاد درس حوزه علمیه کرمان ابراز داشت: طلاب با تبلیغ غیر مستقیم می‌توانند مردم را از به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنند.
 
وی در پایان با اشاره به این که قدرت تحلیل خود را در موضوعات جامعه بالا ببریم، گفت: بصیرت دادن و آشنایی با دین اسلامی از مهم‌ترین وظایف طلاب در کشور شمرده می‌شود./۹۷۰۷/پ210/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات