۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۱۴۸۰۶
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نگاه پژوهش محور به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حوزه‌های علمیه

ضرورت نگاه پژوهش محور به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حوزه‌های علمیه
حجت الاسلام قائمی بر ضرورت نگاه پژوهش محور به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرک کننده در دوره ارتقایی مدرسه علمیه فیضیه مازندران که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، این بیانیه را حاوی مطالب و سرفصل‌های مهمی برای بخش‌های مختلف کشور دانست و گفت: عمل به بخش‌های مختلف این بیانیه مهم راه برون رفت کشور از بسیاری مشکلات خواهد بود.
 
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاهی جامع نسبت به گذشته، حال و آینده، مسیر حرکت کشور را تعیین کردند، افزود: این بیانیه مهم باید مبنای حرکت کشور قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین راه‌های عملیاتی شدن محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب از سوی نهاد‌های حوزوی و دانشگاهی تأکید کرد و گفت: این بیانیه به عنوان سند بالادستی باید محور همه برنامه‌های مسؤولان بخش‌های مختلف قرار گیرد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیانیه مهم، مسیر حرکت انقلاب را برای گام دوم روشن کرده است، خاطرنشان کرد: نگاه شعاری و برخورد سطحی با این بیانیه مهم یک آسیب جدی است و مانعی در جهت تحقق عملی آن خواهد بود.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که مبنای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب کلام الهی و سیره اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با توجه به افق روشنی که برای انقلاب و نظام اسلامی ترسیم کرده اند این سرفصل‌های مهم را تبیین کردند.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ضمن اشاره به چشم انداز انقلاب، نسبت به مطالبات مردم نیز توجه جدی داشتند، بیان داشت: تقویت مبانی و شهار‌های اصیل انقلاب اسلامی نیز جزء موضوعات مورد تأکید رهبری در این بیانیه مهم بوده است.
 
حجت الاسلام قائمی، تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب را حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت به عنوان پرچم داران تبلیغ دین در جامعه اسلامی رسالت سنگینی در عمل به این بیانیه مهم بر عهده دارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که محور‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان سرفصل‌های اصلی نشست‌های علمی در حوزه‌های علمیه قرار گیرد، تصریح کرد: ضرورت نگاه پژوهش محور به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حوزه‌های علمیه بیش از پیش احساس می‌شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات