۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۴۸۱۹
مسؤول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه خبر داد؛

فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در ۲۸ استان

فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در ۲۸ استان
مسؤول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در ۲۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزای رسا، محمود خالقی در نشست با معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: تا سال 75 مدارس خواهران زیر نظر شورای عالی حوزه علمیه فعالیت می‌کردند، اما از این سال به بعد شورای عالی به دبیری آیت الله مکارم تصمیم به جدا کردن حوزه برادران از خواهران گرفت.

وی افزود: در سال 75، 127 مدرسه علمیه خواهران وجود داشت و معاونت‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی تبلیغی، حوزه‌ها و منابع انسانی در این مرکز فعال بوده است.

مسؤول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مراکز برنامه‌ریزی و نظارت، تحقیقات زن و خانواده، ارتباطات و فناوری، آموزش‌های غیر حضوری و نشر هاجر از مراکز فعال در مجموعه مدیریت حوزه علمیه خواهران به حساب می‌آیند، دو شورای راهبری با عناوین برنامه‌ریزی و راهبری و شورای علمی تربیتی در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی در مرکز مدیریت فعال بوده و کمیسیون‌های تخصصی هم ذیل آن‌ها وجود دارد.

خالقی تاکید کرد: از سال 80 به بعد، مدیریت منطقه‌ای شکل گرفت که تا سال 88، 9 منطقه تحت پوشش قرار گرفتند، اما از سال 88 به بعد، 28 استان زیر نظر مرکز مدیریت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حوزه خواهران خراسان مستقل بوده و تحت نظر شورای عالی حوزه خراسان قرار دارد و جامعه الزهرا(س) نیز زیر نظر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهرانمشغول به فعالیت است.

مسؤول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اولین مدرسه سطح ۴ در حوزه‌های علمیه خواهران در سال 1394 راه‌اندازی شد خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد که حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) تابع این شورا هستند.

خالقی با بیان اینکه مدیران حوزه علمیه خواهران در استان های کرمان، بوشهر و گستان خانم هستند، عنوان کرد: از بهمن ماه 1396 حجت الاسلام والمسلمین بهجت‌پور سمت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را بر عهده گرفتند که استقلال حوزه در ابعاد مختلف، انقلابی بودن، مشارکت بانوان در مدیریت و کیفیت بخشی امور، پنج راهبردی بود که ایشان برای مرکز معین کردند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات