۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۱۴۸۶۸
آیت‌الله حسینی همدانی:

همه دستگاه‌ها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اقدام کنند

همه دستگاه‌ها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اقدام کنند
امام جمعه کرج گفت: بیانیه گام دوم چکیده تجربه چهل‌ساله رهبری است که باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود آن را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به همراه معاونان و کارکنان این اداره کل و مراکز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با ایشان دیدار کردند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه استان البرز از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، خاطرنشان ساخت: اگر این قوه‌ها به فعلیت برسد می‌تواند بخشی از معضلات استان را حل کند و در مناطق دیگر کشور هم اثراتی داشته باشد اما باید با اهتمام خاصی به آن پرداخته شود.

وی بابیان اینکه خدای تبارک‌وتعالی انسان را از بی‌کاری نهی کرده است، عنوان داشت: اولین کارگر عالم هستی خود خداست چراکه دائم خلق و ایجاد می‌کند لذا از افراد بیکار خوشش نمی‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اگر مؤمن شغل نداشته باشد شروع به دین فروشی می‌کند، گفت: باید حرفه یاد گرفت و حرفه‌آموزی کرد و کسانی که حرفه دارند باید مهارت خود را افزایش دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «خداوند مؤمنِ محترفِ امین را دوست دارد»، تصریح کرد: محترف کسی است که در شغل خود کاملاً مسلط بر کار است.

وی با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: گام اول انقلاب توسط جوانان برداشته شد و جوانان در تمام مراحل انقلاب پیشگام و پیشرو بودند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه گام اول انقلاب با سختی‌هایی چون جنگ و فرقه‌ها همراه بود، تأکید کرد: «گام دوم» انقلاب باید با یک قوه و سرعت بیشتری برداشته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تفاوت‌های «بیانیه» با اطلاعیه و پیام، اذعان داشت: بیانیه «گام دوم» چکیده تجربه چهل‌ساله رهبر معظم انقلاب است که باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود آن را مدنظر قرار دهند.

وی بابیان اینکه در «گام دوم» انقلاب و سال رونق تولید سازمان فنی و حرفه‌ای باید بیشتر تلاش کند، تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه اشتغال است و سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد متخصص و کارآزموده تربیت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به افزایش بدون چشم‌انداز دانشگاه‌ها، تأکید کرد: متأسفانه بدون نگاه سیستمی و جامع دانشگاه‌های بسیاری بدون توجه به خروجی آن تأسیس شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر تربیت نیروهای متخصص، عنوان داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد جاافتاده، حرفه‌ای و امین تربیت کند و به جامعه مخاطب تحویل دهد.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ اظهار داشت: برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر برای آن تلاش کنند.

امام‌جمعه کرج ضمن توصیه به مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان جهت ارائه طرح «فرهنگ مهارت‌آموزی» به شورای فرهنگ عمومی البرز، تأکید کرد: استان البرز باوجود قابلیت‌های بسیاری چون وجود بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز باید پیشتاز فرهنگ مهارت‌آموزی باشد و شروع این طرح باید از البرز آغاز شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پتانسیل بالای استان در مشاغلی چون کشاورزی، باغداری و دامداری، عنوان کرد: با توجه به وجود منابع این مشاغل در استان توسعه آموزش‌های حرفه‌ای این مشاغل کار بسیار مناسبی است.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان به امضا رسید.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات