۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۱۴۸۸۲
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

رسالت آموزش و پرورش ترویج علم بر پایه تزکیه و تربیت است

رسالت آموزش و پرورش ترویج علم بر پایه تزکیه و تربیت است
امام جمعه بندرعباس رسالت آموزش و پرورش را ترویج علم بر پایه تزکیه و تربیت نفس عنوان کرد و گفت: اساس آینده کشور از این مجموعه شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: برای تحقق این هدف و کمک به آموزش و پرورش استان، صدای این مجموعه در مطالبه گری هستم و به معلمی و عضوی از جامعه فرهنگی و دانشگاهی استان بودن افتخار می‌کنم.

وی با بیان اینکه تلاش و مجاهدت مسوولان آموزش و پرورش استان برای تعلیم و تربیت و دغدغه مندی این مجموعه را به عینه شاهد هستیم، افزود: پایه توسعه جامعه آموزش و پرورش است و قطعا اگر این مجموعه در تربیت نیروی انسانی موفق عمل کند ثمربخشی آن را در جامعه خواهیم دید. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خطاب به مسوولان آموزش و پرورش یادآور شد: ماموریتی مشترکی بر عهده ما گذاشته شده است که باید با کمک یکدیگر و هم افزایی در امور آن را دنبال کنیم. 

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد کردند و رسالت عالمان دین هم تحقق این هدف است. 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده رسالت آموزش و پرورش را ترویج علم بر پایه تزکیه و تربیت نفس عنوان کرد و گفت: اساس آینده کشور از این مجموعه شکل می‌گیرد و باید سرمایه گذاری‌های به سمت تربیت و توسعه نیروی انسانی متعهد و متخصص برود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس همچنین گفت: با وجود تلاش های ارزنده و اقدامات خوبی که در آموزش و پرورش استان صورت گرفته است و دغدغه مندی عزیزان، خلاهایی را هم در حوزه زیرساختی و هم نرم افزاری داریم که باید با کمک یکدیگر در رفع آن بکوشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تاکید بر اینکه عدالت ایجاب می‌کند که در همه بخش‌ها از جمله زیرساخت‌های منابع، امکانات و سهمیه دانشگاه ها به استان هرمزگان توجه مضاعفی شود، خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی یعنی فراهم شدن بستر رشد استان‌های کم برخوردار و باید فاصله ها را برداشت تا آموزش و پرورش استان هایی مانند هرمزگان به سطح استان‌های برخوردار برسند.

وی بیان داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب عدالت باید تبدیل به گفتمان و مطالبه گری شود و در این بخش همگام و همراه با عزیزان آموزش و پرورش صدای این عزیزان در مطالبه گری هستم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید مجدد بر اینکه همه باید آموزش و پرورش را حمایت کنند، یادآور شد: دولت، خیرین، آحاد مردم و حوزه‌های علیمه باید آنچه را در توان دارند برای اعتلاء آموزش و پرورش به کار ببندند تا بتوانیم با برخورداری از آموزش و پرورش توسعه یافته رشد و بالندگی کشور را تضمین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در پایان گفت: آموزش و پرورش استان باید با  از همه امکانات موجود نهایت استفاده را داشته باشد و در این میان از ظرفیت حوزه‌های علیمه و همه بخش‌های برون سازمانی بهره بگیرد.

در این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبریک انتصاب نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، به ارائه گزارشی از دستاوردهای و مشکلات و چالش های آموزش و پرورش پرداخت و گفت: برغم محدودیت‌ها و کمبود منابع و مشکلات دیرینه، روند رو به رشد شاخص ها را در همه بخش ها برای آموزش و پرورش استان شاهد هستیم که این مهم در سایه تلاش و همت و همدلی جمعی است.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: برای اینکه بتوانیم در این مسیر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان را سرعت ببخشیم نیازمند حمایت از این مجموعه هستیم و همه باید آموزش و پرورش را از خودشان بدانند.

وی با قدردانی از رهنمودهای عالمانه نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: قطعا بهره گیری از این ارشادها و دلگرمی ایجاد شده می تواند در پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش استان بسیار موثر باشد و این همگرایی و هم افزایی را فصل نوینی برای تعلیم و تربیت استان می دانیم.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات