۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۱۴۹۰۰

هشدار نماینده عراقی درباره تکرار سرنوشت صدام و قذافی برای سران بحرین

هشدار نماینده عراقی درباره تکرار سرنوشت صدام و قذافی برای سران بحرین
رییس ائتلاف «الفتح» عراق با اشاره به اینکه شهادت دو جوان بحرینی، آغاز پایان رژیم آل خلیفه است، عاقبت حکام این رژیم را مانند دیکتاتورهای معدوم عراق و لیبی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، «هادی العامری» رییس ائتلاف «الفتح» عراق از اعدام جوانان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه بشدت انتقاد کرد.

العامری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شیوه‌های جنایتکارانه در حق جوانان بحرین، فقط بر اصرار و پایبندی آنان به اصول و ارزش‌های اسلامی خواهد افزود که آن را از مکتب امام حسین (ع) اموختند.

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از العامری گزارش داد که شهادت این جوانان، «سرآغاز زندگی ابدی این دو جوان عزیر و آغاز حتمی پایان رژیم مزدور و جنایتکار آل خلیفه است».

وی اظهار داشت که «پایان این رژیم، مانند پایان تمامی طاغوت‌های امثال صدام و قذافی و سایر خیانکاران و مزدوران [وابسته به] خارج است».

جمعیت الوفاق بحرین صبح روز شنبه (روز گذشته) از اجرای حکم اعدام دو جوان به نام‌های «احمد الملالی» و «علی العرب» خبر داد.

احمد عیسی الملالی (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) به قتل یک افسر وزارت کشور در سال ۲۰۱۷ متهم شده و با وجود رد این اتهامات، در زندان بشدت شکنجه شده بودند.

بحرین پیش از این نیز «عباس السمیع»، «سامی مشیمع» و «علی السنکیس» را در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ اعدام کرده بود.

اجرای این حکم در حالی است که سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر و سازمان ملل جمعه گذشته از بحرین خواسته بودند اجرای حکم را متوقف کند.

در همین ارتباط، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با شاره به گزارشات منتشر شده مبنی بر اعترافات اجباری و تحت شکنجه و محاکمه‌های ناعادلانه اعدام شدگان و درخواست‌های بین المللی از بحرین برای توقف اجرای احکام اعدام، اظهار داشت: «اقدام فرقه‌گرایانه حکومت بحرین در اعدام معترضان نشان داد حکومت بحرین به جای انتخاب مسیر عقلانیت و تلاش برای حل بحران خودساخته از طریق آشتی با مردم، همچنان بر سیاست غلط خود در سرکوب معترضان اصرار می ورزد».

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مستندات و سوابق حکومت بحرین در بهره‌گیری از گروه های افراطی و عناصر تروریستی القاعده برای حذف چهره های مخالف خود تأکید کرد که «اعدام های معترضان به بهانه‌های مختلف ادامه همان رویکرد قبلی است با این تفاوت که این بار حکومت به جای همکاری با گروه های تروریستی، خود عهده دار اجرای سیاست  حذف معترضان شده است»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات