۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۴۹۲۳
سندرز:

سعودی دیکتاتوری شرور و کریه است/نباید از ایران متنفر باشیم

سعودی دیکتاتوری شرور و کریه است/نباید از ایران متنفر باشیم
نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا تصریح کرد: حکومت سعودی دیکتاتوری شرور و کریه است؛ ما نباید از ایران متنفر باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، برنی سندرز نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا در سخنانی اعلام کرد که سیاست خارجی آمریکا نباید «صرفا حمایت از اسرائیل و عربستان و ضد ایران» باشد.

نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا در گفتگو با «پاد سیو آمریکا» به نقد سیاست خارجی دولت کنونی ایالات متحده به ویژه در منطقه خاورمیانه پرداخت.

سناتور ایالت ورمونت در این گفتگو با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: راهبرد ما در خاورمیانه نباید فقط حمایت از اسرائیل، حمایت از اسرائیل و حمایت از اسرائیل باشد. ما باید با دیگران، همه گروه‌ها و همه مردم منطقه کار کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: آنچه در چند سال اخیر در منطقه روی داده است، را ببینید. ما شاهد قدرت گیری یک حکومت افراطی دست راستی در اسرائیل هستیم که گرایش‌های نژادپرستانه بسیاری دارد. این رفتار دولت نتانیاهو است که تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را تشدید کرده است. ضمن اینکه تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم موضوع مذاکرات با فلسطینی‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.

سندرز در ادامه عربستان سعودی را «یک دیکتاتوری شرور و کریه» خواند گفت: باید با صدای بلند درباره آنچه این حکومت خبیث با مردمش رفتار می‌کند صحبت کنیم. من افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون در این خصوص اختلاف نظر داشتم. ریاض با زنان همچون شهروندان درجه سه رفتار می‌کند. این در حالیست که این دیکتاتوری شرور وکریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز اینکه سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائیل و صد درصد حامی عربستان سعودی است؟ ما نباید از ایران متنفر باشیم./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات