۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۱۴۹۳۱
معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت کشور:

شهرستان‎‌های خراسان جنوبی تحت پوشش طرح‌های اشتغال اجتماع محور قرار می‌گیرند

شهرستان‎‌های خراسان جنوبی تحت پوشش طرح‌های اشتغال اجتماع محور قرار می‌گیرند
معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت کشور گفت: در سال جاری ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی تحت پوشش طرح‌های اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رضا راضی‌زاده، معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت کشور امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دو طرح سحاب و آسمان در سال گذشته در برنامه اشتغال بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بوده است.

وی گفت: طرح سحاب در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان اجرایی شده و حدود 74 روستا در دو شهرستان تحت پوشش این طرح هستند و این طرح معطوف به مشاغل خرد خانگی است.

معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت کشور افزود: 360 طرح اشتغالزایی با ظرفیت یک هزار و 8 نفر در دو شهرستان سربیشه و نهبندان با اعتبار 30 میلیارد تومان به انجام رسیده که سهم بنیاد برکت از این رقم 9 میلیارد تومان است.

راضی‌زاده تصریح کرد: همچنین طرح آسمان در 13 روستای بالای 70 خانوار شهرستان نهبندان اجرا شده و 110 گروه توسعه محلی و 20 صندوق پشتیبان کسب و کار شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مبلغ 320 میلیون تومان مردم و اعضا در این صندوق‌ها سپرده‌گذاری کردند و بنیاد برکت نیز دو برابر این رقم را به صندوق‌ها کمک خواهد کرد.

معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت کشور خاطرنشان کرد: عمده رسته‌های ما نیز معطوف به دام سبک و صنایع دستی، پرورش طیور، تولید پوشاک، شتر و تولید فرش دستباف بوده است.

راضی‌زاده اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر شهرستان‌های نهبندان و سربیشه 9 شهرستان دیگر استان نیز تحت پوشش طرح‌های اشتغال اجتماع محور قرار می‌گیرند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات