۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۶۱۴۹۳۲
به منظور هدفمندسازی کمک‌های مردمی؛

سامانه "عمران اجتماعی" برای کمک به مناطق سیل زده رونمایی می شود

سامانه
مسؤول سازمان بسیج سازندگی گفت: سامانه «عمران اجتماعی» در راستای طرح جهاد همبستگی ملی و به منظور هدفمندسازی کمک‌های مردمی برای مناطق سیل زده کشورمان رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نقش بسیج در کمک به مردم سیل زده کشورمان اظهار داشت: سازمان بسیج مستضعفین در مواجهه با سیل اخیر، دو مرحله را پیش بینی کرد که می توان به استقرار سپاه های استانی در مناطق جغرافیایی مشخص در استانهای سیل زده و همچنین امداد و نجات مردم سیل زده و ارسال اقلام مورد نیاز، تجهیزات مهندسی و گروه های جهادی در مرحله اول اشاره کرد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین در مرحله دوم تلاش نموده است که با اولویت تعمیرات، بازسازی و ساخت منازل مردم سیل زده اقدام نماید و تلاشهایش در این مسیر، همچنان ادامه دارد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه سامانه اینترنتی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی سراسر کشور جهت کمک به مردم سیل زده کشور راه‌اندازی شده است، گفت: روز دوشنبه 7 مردادماه، در حاشیه جلسه فرماندهان سپاه‌های استانی و با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در استان لرستان، از سامانه "عمران اجتماعی" که در راستای طرح جهاد همبستگی ملی و به منظور هدفمندسازی کمک‌های مردمی برای سیل دیدگان کشورمان به آدرس اینترنتی www.omranejtemaei.ir رونمایی می‌شود.

زهرایی تاکید کرد: این سامانه اینترنتی، به منظور جمع‌آوری کمک های مردمی و با محوریت مساجد راه‌اندازی شده و نحوه کمک به ساخت مسکن و نحوه تامین کالاهای اساسی مردم سیل گ‌زده، به نمایش در آمده است و در این سامانه اینترنتی، هر خانه، یک گروه و متولی جهادی پیدا می‌کند و خیران می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی، کمک‌های مردمی خود را واریز نمایند و در جریان ساخت بازسازی منازل مردم سیل زده قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه سامانه اینترنتی «عمران اجتماعی» این امکان را برای خیران مهیا می‌سازد که در جریان پیشرفت خانه ای که برای ساخت و بازسازی‌اش کمک مادی نموده‌اند را مشاهده نمایند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه اینترنتی نشان دهنده شفافیت کار است و انشالله که بتوانیم با کمک مردم، خسارت های ناشی از سیل در مناطق سیل زده را جبران نماییم.

محمد قمین
ارسال نظرات