۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۴۹۳۵
فولادگر در گفت‌وگو با رسا:

برخورد با ناهنجاری ها و ایجاد امنیت در جامعه خواسته مردم از ناجا است

برخورد با ناهنجاری ها و ایجاد امنیت در جامعه خواسته مردم از ناجا است
رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی با تأکید بر حمایت از ناجا گفت: مهمترین خواسته همه نهادها و مردم از نیروی انتظامی مقابله قاطعانه با هنجارشکنان و ایجاد امنیت در جامعه است.

حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی حافظ نظم عمومی و امنیت جامعه محسوب است و در چارچوب قانون عمل می کند، گفت: نیروی انتظامی در مواجه با جرایم مشهود و ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی، ضابط قوه قضاییه است.

وی درباره نقش و جایگاه پلیس در پیشگیری از وقوع جرم، ادامه داد: نیروی انتظامی براساس قانون، موظف است با بزهکاری، سرقت و معضلات این چنینی مقابله کند تا امینت اجتماعی در جامعه برقرار شود.

فولادگر با بیان اینکه هنجارها در حقیقت تجلی بخش ارزش ها در جامعه است، ادامه داد: جامعه ای که هنجارها را پذیرفته و دستورات دین را حاکم بر کشور می داند و عده ای در همین جامعه برخلاف مسیر مشخص شده حرکت کنند و دست به هنجار شکنی بزنند به طور قطع امنیت آن جامعه در معرض خطر قرار می گیرد از این رو نیروی انتظامی موظف به برخورد با این هنجار شکنان می شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مورد نیاز ناجا و با ایجاد بسترهای قانونی می تواند در راستای ایجاد امنیت اجتماعی نیروی انتظامی را یاری برساند، ابراز کرد: در ایجاد و برقراری امنیت اجتماعی علاوه بر حمایت قانونی از ناجا، فرهنگ سازی و همراهی مردم نیز ضروری است.

وی افزود: اینکه نیروی انتظامی به عنوان ضابط اجرایی به صورت قانونی وارد عمل شود و با هنجارشکنان برخورد کند و به برقراری امنیت در جامعه اهتمام بورزد خواسته همه دستگاه ها و عموم جامعه است.

فولادگر ادامه داد: اگر در مقابل این هنجارشکنان که بسیاری از آنان از بیرون تشویق و سازماندهی می شوند نیروی انتظامی را تنها بگذاریم مانند این است قانون وضع کنیم اما مجری آن را حمایت نکنیم که این کار درستی نیست.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به اینکه بسیاری از این هنجارشکنی ها سازماندهی شده از سوی دشمنان است، گفت: این هنجارشکنان در راستای تخریب چهره نیروی انتظامی به صورت برنامه ریزی شده اقدام به هنجار شکنی و صحنه سازی علیه ناجا کرده و با جو سازی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وظیفه ذاتی ناجا را زیر سوال می برند و امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تا به امروز در انجام وظایف ذاتی خویش از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است، ابراز کرد: سردار اشتری به عنوان فرمانده ناجا شخصیتی متدین و ریشه دار و معتقد به اجرای قانون در عین حال با رأفت و عطوفت است که بیانگر اقتدار ناجاست قاطعانه از کیان و امنیت مردم دفاع می کند.

فولادگر با تاکید بر اینکه قوانین باید زمینه انجام امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کند، اظهار داشت: برای فراهم شدن این مهم کار فرهنگی نیز لازم است تا مردم با نوع هنجارشکنی ها و مباحث دینی که زیر پا گذاشته می شود آشنا شوند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به اینکه جامعه باید با هنجارشکنی ها قاطعانه برخورد کند، خاطرنشان کرد: امنیت افراد جامعه در گرو کنترل این هنجارشکنی ها است و مردم به عنوان بزرگ ترین حامی نیروی انتظامی خواستار ایجاد امنیت در کشور هستند و از اقدامات نیروی انتظامی حمایت می کنند./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات