۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۹۴۷

زمان جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش تمدید شد

زمان جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش تمدید شد
جذب سرباز طلبه در وزارت آموزش‌وپرورش بنابر اعلام ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جذب سرباز طلبه در وزارت آموزش‌وپرورش بنابر اعلام ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش تمدید شد.

شرایط جذب

دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت‌های محوله، تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی، ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک از شرایط جذب سرباز طلبه در وزارد آموزش و پرورش است.

ضوابط

خدمت وظیفه طلاب در آموزش و پرورش به منظور انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی صورت می گیرد و اولویت محل خدمت این آنها مدارس با نیازهای خاص فرهنگی تربیتی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

همچنین ساعت کار موظف طلاب سرباط متناسب با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته است و حقوق ماهیانه نیز بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود.

براساس دستور العمل جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش مدت خدمت وظیفه  24 ماه است و طلابی که در بین سال تحصیلی منتزع شده یا مرتکب غیبت غیرموجه بیش از یک ماه شوند گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

آموزش نظامی طلاب وظیفه به مدت دو هفته بلافاصله پس از پایان دوره خدمت برگزار می‌شود که هزینه هر نفر به استناد ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح از طریق دفتر برنامه و بودجه و تامین منابع به آن اداره کل ابلاغ و هزینه اعلام شده به شماره حساب بانک انصار به نام آموزش سربازان وظیفه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به نام فرد واریز می‌شود که این هزینه به عهده دستگاه به کار‌گیرنده است.

شایان ذکر است، انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواهد کرد و در زمان تعطیلی مدارس سربازان طلبه در اختیار معاونت پرورشی و فرهنگی خواهند بود تا حسب ضرورت در فعالیت‌های مرتبط به کارگیری شوند و متقاضیان تدریس مطابق با دستورالعمل مامور به دستگاه‌های غیر نظامی در تابستان یک ماه می‌توانند از مرخصی استفاده کنند که با توجه به ضرورت فعالیت‌های متناسب با بازگشایی مدارس ترجیحاً مرخصی در شهریور ماه صادر نمی شود.

مراحل اجرا

توزیع سهمیه تخصیصی استان از سوی معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اعلام و تعیین ضوابط انتخاب و جذب داوطلبان در کارگروه توسعه مدیریت استان انجام می شود.

ارائه اصل مدرک تحصیلی مورد تایید شورای عالی حوزه‌های علمیه و معرفی‌نامه از حوزه علمیه محل تحصیل الزامی است و ارسال مدارک ثبت‌نام به معاونت پرورشی و فرهنگی استان جهت انتخاب افراد در سقف سهمیه استان، ارسال مدارک به هسته گزینش استان بلافاصله بعد از پایان ثبت نام و اخذ تاییدیه گزینش، ساماندهی، صدور ابلاغ و برگزاری کلاس‌های توجیهی، اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی به اداره کل امور اداری و تشکیلات مراحل اجرایی جذب سرباز طلبه است.

اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها پس از جذب و گزینش، افراد پذیرفته شده را جهت صدور حکم اعزام باید به مدیریت حوزه علمیه استان محل خدمت معرفی نموده و پس از موافقت مدیریت مذکور نسبت به به کارگیری اقدام کنند همچنین موظف هستند پس ازدریافت حکم اعزام شروع به خدمت، گزارش کار سه ماهه را تنظیم و به مدیریت حوزه علمیه استان محل خدمت ارسال کنند.

لازم به ذکر است، هرگونه کسر خدمت مانند حضور پدر در جبهه یا بسیج فعال، پس از صدور حکم اعزام از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه و پس از 21 ماه خدمت قابل پذیرش است و میزان مرخصی افراد بر اساس ابلاغیه‌های ستاد کل نیروهای مسلح بوده و صرفا در تابستان قابل استفاده خواهد بود همچنین به کارگیری مشمولین طرح در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نیست.

مهلت نام نویسی

خاطرنشان می شود طلاب علاقه مند به گذراندن خدمت سربازی می توانند تا دهم مرداد ماه به معاونت های پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها مراجعه و برای نام نویسی اقدام کنند./1324/پ203/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات