۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۱۴۹۷۱
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

مبلغان دینی، محور برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه

مبلغان دینی، محور برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه
حجت الاسلام حیدری، روحانیت را محور برگزاری طرح نشاط معنوی معرفی کرد و گفت: حضور روحانیت در این طرح موجب افزایش بازدهی و اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی و دینی خواهد شد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به برنامه‌های این سازمان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: طرح نشاط معنوی همزمان با فصل تابستان در ۸۰ بقعه متبرکه استانن آغاز شده است.
 
وی با بیان این که این طرح با هدف تعمیق باور‌های دینی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت بالای دینی و فرهنگی بقاع متبرکه، تعطیلات فصل تابستان فرصت مغتنمی برای بهره گیری از این ظرفیت بالای فرهنگی است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در حاشیه اجرای این طرح برنامه‌های متنوع دینی، فرهنگی و هنری بسیاری با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن این طرح، اما در سال‌های مورد استقبال خانواده‌های بسیاری قرار گرفته است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ظرفیت بالای فرهنگی بقاع متبرکه می‌تواند بهترین فرصت برای تعمیق و رشد باور‌های دینی و معنوی در نسل جوان جامعه باشد، تصریح کرد: سوق دادن برنامه‌های فرهنگی و دینی به امامزادگان و بقاع متبرکه اثرگذاری این طرح‌ها را به طور حتم افزایش خواهد داد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مساجد و بقاع متبرکه باید محور برنامه‌های فرهنگی و دینی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین طرح‌هایی در مساجد و امامزادگان موجب تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود، روحانیت را محور برگزاری طرح نشاط معنوی معرفی کرد و گفت: حضور روحانیت در این طرح موجب افزایش بازدهی و اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی و دینی خواهد شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه دارند در امر بیان مبانی فرهنگی و دینی موفق‌تر خواهند بود، ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ مبلغ دینی در اجرای طرح نشاط معنوی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه با مجموعه اوقاف مازندران همکاری دارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فضای مسموم تبلیغاتی که امروز دشمن در جامعه ما ایجاد کرده ضرورت تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی را بیشتر کرده است، خاطرنشان کرد: عزم و تلاش دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی باید بیشتر تقویت شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات