۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۴۹۸۹
امام جمعه شیروان:

ائمه جمعه حامی شادی جامعه در چارچوب‌های دینی و فرهنگی هستند

ائمه جمعه حامی شادی جامعه در چارچوب‌های دینی و فرهنگی هستند
امام جمعه شیروان گفت: ستاد اقامه نماز جمعه مخالفتی با شادی مردم ندارد اما باید در نظر داشت که شادی‌های مورد نظر باید در چارچوب‌های دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان، با اشاره به برخی شایعات مطرح شده، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان شیروان با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح برای مردم این شهرستان مخالفتی ندارد و تاکنون هیچ مخالفتی در خصوص برگزاری چنین برنامه‌هایی ازجمله کنسرت‌های موسیقی صورت نگرفته است.

وی افزود: مردم شهرستان شیروان از گذشته تاکنون همواره مردمی ولایت مدار و شهیدپرور بوده‌اند و در تمام عرصه‌های انقلابی ازجمله انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور پررنگ داشته‌اند و شایسته است تا برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شاد به فکر نشاط مردم این شهرستان بود.

امام‌جمعه شیروان خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی ازجمله کنسرت‌ها باید همراه با رعایت شئون اسلامی و عدم هنجارشکنی در مراسم باشد و مسؤولان برگزارکننده این برنامه‌ها باید مراقب باشند که از حیطه فرهنگی خارج نشوند.

حجت‌الاسلام کوثری در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه تصریح کرد: ستاد اقامه نماز مخالفتی با شادی مردم ندارد اما باید در نظر داشت که شادی‌های موردنظر باید در چارچوب‌های دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باشد و جامعه را به ابتذال گری و هنجارشکنی فرهنگی و دینی نکشاند.

وی با اشاره به برخی کنسرت‌های لغو شده در استان خاطرنشان کرد: متأسفانه تعدادی کنسرت موسیقی در استان خراسان شمالی برگزار شد که با اصول فرهنگی و اعتقادی مردم خراسان شمالی هم‌خوانی نداشت و مسؤولان فرهنگی و انتظامی استان خوشبختانه از برگزاری مجدد چنین برنامه‌هایی در استان جلوگیری کردند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ملقب به باب الرضا (ع) است تصریح کرد: مردم خراسان شمالی به‌واسطه همسایگی با مشهد مقدس به باب الرضا معروف است و مردم متدین این استان هموار سیره زندگی حضرت امام رضا (ع) را در زندگی خود مدنظر دارند و برگزاری برنامه‌های غیرفرهنگی و مخالف با آرمان‌های انقلاب اسلامی در این استان توجیهی ندارد.

حجت‌الاسلام کوثری گفت: امت اسلامی ایران در تمام عرصه‌های سیاسی و فرهنگی همواره با نظام جمهوری اسلامی پیمان بسته‌اند و باوجود تمام فشارهایی که دشمنان این نظام بر حکومت و جامعه اسلامی این کشور وارد می‌کنند، همچنان امت اسلامی ایران سر عهد خود با شهدا و امام راحل پای بند بوده‌اند و باید مسؤولان فرهنگی و حکومتی کشور تدابیری را به‌منظور شادی‌افزایی و کاهش تأثیر منفی فشارهای اقتصادی حال حاضر بر مردم بیندیشند.

امام‌جمعه شهرستان شیروان با اشاره به پرورش جوانان مستعد در زمینه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی توسط ستاد اقامه نماز شهرستان شیروان اظهار کرد: تاکنون 100 جوان شیروانی در قالب مکبر، قاری و مؤذن توسط ستاد اقامه نماز آموزش دیده‌اند.

وی با بیان این‌که با بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان عرصه‌های فرهنگی شهرستان، جوانان آموزش داده‌ شده‌اند خاطرنشان کرد: جوانان آموزش داده‌ شده در امور فرهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان شیروان به‌کارگیری می‌شوند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات