۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۰۳۸
عمار الحکیم:

جنگ اقتصادی علیه ایران، سخت‌تر از دیگر کشورهاست

جنگ اقتصادی علیه ایران، سخت‌تر از دیگر کشورهاست
عمار الحکیم تصریح کرد که جنگ اقتصادی نه تنها با جمهوری اسلامی ایران بلکه با چین و دیگر کشورها راه افتاده است؛ هر چند این جنگ با ایران سخت‌تر و همه جانبه‌تر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عمار الحکیم» رهبر جریان الحکمة عراق بار دیگر بر حمایت از جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

الحکیم در گفت‌وگو با پایگاه خبری «ناس» تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران در دشوارترین شرایط در کنار عراق ایستاد و ما این موضع ایران را از یاد نمی‌بریم و نادیده نمی‌گیریم».

دفتر رسانه‌ای الحکیم به نقل از وی گزارش داد که «در دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود مستقل هستیم و  همواره باید با نگاه به اشتراکات عمل کرد و نه تفاوت‌ها».

وی ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران مانند دیگر کشورها، منافعی در عراق و منطقه دارد. کشورها نهادهای خیریه نیستند. ما باید منافع خود را با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها در چارچوب منافع ملی عراق دنبال کنیم».

الحکیم درباره احتمال وقوع جنگ در منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: «جنگ اقتصادی نه تنها با جمهوری اسلامی ایران بلکه با چین و دیگر کشورها راه افتاده است؛ هر چند این جنگ با ایران سخت‌تر و همه جانبه‌تر است، اما به نظر ما هیچ طرفی خواهان جنگی فراگیر نیست؛ چون ویرانی‌های آن به منطقه خاورمیانه محدود نمی‌شود، بلکه به همه جهان کشیده می‌شود».

رهبر جریان الحکمة در مورد نقش عراق نیز اعلام کرد که «ما از آغاز استراتژی "عراق میانجی" را مطرح کردیم و بر این باوریم که عراق می‌تواند این نقش را ایفا کند، اما رهبران گروه‌های سیاسی و رسمی در این باره اختلاف نظر دارند».

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم این است که عراق درگیر این نزاع نشود، در عین حال اظهار داشت که «این مسئله به این معنی نیست که عراق بی‌طرف و بیرون از گود بماند، بلکه باید عراق بر اساس آنچه که منافع ملی و وجدان انسانی ایجاب می‌کند وارد عمل شود».

الحکیم درباره روابط عراق با کشورهای همسایه تصریح کرد که «روابط ما با کشورهای عربی پیرامون ضروری و اساسی است و همیشه می‌کوشیم که درراستای منافع عراق و جهان عرب آن را تقویت کنیم. بسیاری از کشورهای عربی برای سفر به این کشورها از ما دعوت کرده‌اند و در پی پذیرش برخی از این دعوت‌ها هستیم، البته بعد از هماهنگی با دولت و مجلس»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات