۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۱۵۰۷۱
نماینده مجلس:

مسؤولان مشکلات استان خراسان جنوبی را حل کنند

مسؤولان مشکلات استان خراسان جنوبی را حل کنند
افضلی گفت: خراسان جنوبی در میان دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان واقع شده و مشکلات و سختی‌های مردم این منظقه آنچنان که باید به مسؤولان نظام منتقل نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، نظرافضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در دیدار رئیس ستاد اجرایی فرامین امام(ره) با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: خراسان جنوبی استان فرهنگی بوده و مدرسه علمیه شوکتیه در آن بیش از 700 سال قدمت دارد و بزرگان و فرهیختگان زیادی به کشور معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی محل پدران علم ایران است، گفت: اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی و دامپروری بوده و اقتصاد صنعتی در آن کمرنگ است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: خراسان جنوبی از داشتن ریل بی بهره است و نبود ریل سرمایه‌گذاری در استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این استان در جاده‌های دو بانده فراموش شده است.

افضلی تصریح کرد: خراسان جنوبی در میان دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان واقع شده و مشکلات و سختی‌های مردم این منظقه آنچنان که باید به مسؤولان نظام منتقل نشده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای عقب ماندگی تاریخی است، ادامه داد: استان خراسان جنوبی 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد اما با این حال نیز یکی از امن ترین استان‌ها در کشور و منطقه است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌طلبد در جهت زندگی مردم کار‌های بسیاری انجام شود؛ بیش از 500 روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شود که حدود 250 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است تا مجتمع‌های آبرسانی در استان ایجاد شود.

افضلی اظهار کرد: نگهداشت جمعیت در استان امنیتی شده و طی سال‌های 91 تا 95 تعداد 8 هزار و 500 نفر از شهرستان نهبندان مهاجرت کردند و لذا باید به زیرساخت‌ها و اشتغال استان توجه شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات