۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۵۰۹۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
کمک ۵۰ میلیون تومانی فاروجی‌ها به سیل زدگان و اعزام ۱۰ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مراسم جشن گلریزان در قالب طرح جهاد همبستگی در فاروج برگزار شد و مردم خیر این شهرستان 50 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان کمک کردند.

این مطلب را جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار بسیج خراسان شمالی در  مراسم جشن گلریزان فاروج گفت و اظهار کرد: از مجموع سهم 500 واحدی خراسان شمالی در ساخت مسکن، سهم فاروج 44 واحد است که با همراهی دستگاه های دولتی ساخته می شود.

به گفته سرهنگ عین الله حیاتی، در طرح جهاد همبستگی ملی هر کسبه تأمین یک کالای اساسی، هر مسجد بازسازی یک خانه مسکونی و هر دانشگاه بازسازی یک مدرسه را بر عهده خواهد داشت.

کسب رتبه اول کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس توسط دبیر شیروانی

مدیر آموزش و پرورش شیروان از کسب رتبه اول کشوری در جشنواره الگوهای برتر تدریس توسط یکی از فرهنگیان این شهرستان خبر داد.

به گفته علی ابراهیمیان، «رقیه وظیفه شناس» در پانزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس در سال تحصیلی 98-97 در بخش ارائه مقاله علمی مرتبط با تدریس تحت عنوان رابطه دانش مدیریت کلاس درس با راهبری آموزشی معلمان، رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی ادامه داد: شیوه تدریس خوب دبیران تضمین کننده یادگیری دانش آموزان است.

شبكه هاي اجتماعي و ماهواره ای چاقوی تیزی بر پیکره خانواده ها

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: شبکه های اجتماعی و ماهواره ای همانند یک چاقوی تیز پیکره خانواده ها را هدف قرار داده است.

سرهنگ محسن عربی با اشاره به اینکه خانواده بزرگترين قرباني شبكه هاي اجتماعي و ماهواره اي است، اظهار کرد: مبارزه همه جانبه با دين و اعتقادات اسلامي از اهداف شبکه هاي ماهواره اي کشورهاي غربي بوده و مي خواهند با اين هجمه ها ضمن به انحطاط کشيدن جوانان و فروپاشي خانواده ها به تمامي ارزش هاي انساني خدشه وارد سازند.

به گفته وی شبكه هاي اجتماعي و ماهواره اي ارزش ها، باورها، انتظارات و جهت گيري هاي اخلاقي متفاوتي را تبليغ و عرضه مي كنند كه سبب بوجود آمدن فاصله رواني و عاطفي بين فرزندان و والدين شده و جوانان را به سمت بي بندوباري، خرافه پرستي و كم رنگ جلوه دادن اعتقادات و ارزشهاي ديني هدايت مي كنند.

اعزام ۱۰ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از اعزام ۱۰ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم استان خبر داد.

عیسی برجی گفت: در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به بیماران نیازمند، 10 گروه جهادی پزشکی بسیج به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: اولین گروه جهادی پزشکی (11 مرداد) سال جاری به منطقه بهکده رضوی مانه و سملقان به مدت یک روز اعزام خواهد شد.

برجی اضافه کرد: این گروه متشکل از یک پزشک، یک روانشناس، یک کارشناس بهداشت و 10 نفر از دانشجویان پرستاری در بحث غربالگری و آموزش است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: گروه دوم از 12 مرداد تا 16 مرداد ماه سال جاری به پنج روستای منطقه دشت گرمه اعزام و خدمت رسانی خواهند کرد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات