۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۱۵۰۹۴
امام جمعه موقت تهران:

خدمت به والدین نردبان قرب الهی است + صوت

خدمت به والدین نردبان قرب الهی است + صوت
آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه پروردگار در قیامت به مخلصین به کرم پاداش می دهد، گفت: خداوند بهشتان را در قیامت مورد تکریم قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد جامع ازگل گفت: عباد مخلص با دیگران متفاوت هستند خداوند همه انسان های صالح را به عمل پاداش می دهد اما مخلصون را به کرم پاداش می دهد.

وی افزود: مخلصین هیچ کاری برای خود انجام نمی دهند و هر کاری که انجام می دهند تنها برای خداوند است برای همین پروردگار عمل آنان را به کرم پاداش می دهد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مخلصین تربیت شده الهی هستند، ابراز کرد: مخلصین در عالم وحدت قرار دارند و رزق آنان معلوم است؛ در قیامت به  مخلصین بدون درخواست رزق عطا می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این مطلب که بهشتیان در قیامت غرق در لذت هستند، اظهار داشت: خداوند بهشتیان را در قیامت مورد تکریم قرار می دهد؛ در قرآن کریم آمده فرزندان باید والدین را مورد تکریم قرار دهند و این عمل صالح است.

تعداد بازدید : 7

وی با اشاره به اینکه خدمت به والدین نردبان قرب الهی است، گفت: مومن به مرتبه عقلانیت نائل نمی شود مگر اینکه ده ویژگی را اکتساب کند که یکی از آنان این است که از مراجعه مردم و رفع مشکلات آنان خسته نشود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه نماز اول وقت انسان را به مقام عبادالرحمان می رساند، اظهار داشت: انسان اگر به دیگران احترام کند و نسبت به آنان احسان داشته باشد خداوند نیز به آن فرد احترام و احسان می کند. بهشتیان ضمن اینکه از سفره بهشت لذت می برند مورد تکریم نیز قرار می گیرند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تکریم الهی قابل مقایسه با حور و فواکه بهشتی نیست؛ بشر احترام و شخصیت می خواهد اگر کسی اهل محبت به دیگران بود مورد تکریم الهی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بهشتیان در جنات النعیم مستقر می شوند، ابراز کرد: اگر کسی در این عالم خود محور و خود سر نبود بلکه برده و بنده الهی بود و بدون دستور خداوند کاری انجام نمی داد و خود را بنده و پروردگار را مولا می دید و از خلیفه خداوند اطاعت می کرد در قیامت با انبیاء، اولیای الهی، شهدا و صدیقین همراه می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات