۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۱۵۱۵۰

مسیحیان نیجریه تروریست‌خواندن جنبش شیعیان را محکوم کردند

مسیحیان نیجریه تروریست‌خواندن جنبش شیعیان را محکوم کردند
انجمن مسیحیان نیجریه (CAN) اقدام دولت در تروریست‌خواندن جنبش اسلامی شیعیان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ساموئل کوموکر» رییس اداره حقوقی انجمن مسیحیان نیجریه با اشاره به غیرمنصفانه بودن اقدام دولت در تروریست‌خواندن جنبش اسلامی شیعیان این کشور، تأکید کرد: شواهد و دلایل کافی برای اینکه جنبش اسلامی را غیر قانونی و تروریست اعلام کنند، وجود نداشت و این در تناقض با آزادی‌های مدنی در نیجریه است.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از گروه‌ها دست به جنایت‌های گسترده‌ای می‌زنند و دولت باید برای مقابله با آنان متمرکز شود، تروریست‌خواندن اعضای جنبش اسلامی نیجریه حرکتی برای ارعاب و تحت فشار قراردادن آنها است.

کوموکر از دولت و مقامات امنیتی نیجریه مصرانه خواست با انجام مذاکره از راه مسالمت‌آمیز با جنبش اسلامی، مشکل موجود را حل و فصل کنند و از اقدامات غیر قانونی نظیر حکم اخیر خودداری کرده تا به بحران‌های موجود در جامعه نیجریه بحران دیگری افزوده نشود.

وی تأکید کرد: انجمن مسیحیان نیجریه ضمن تقبیح و محکوم‌کردن این اقدام دولت، نگران افزایش نارضایتی‌های مردم و بی ثبات‌ترشدن هر چه بیشتر امنیت در جامعه است، جامعه‌ای که به دلیل ناامنی، قتل و آدم‌ربایی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است و دولت هم به این مسائل اساسی توجهی ندارد./847/ب

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه

ارسال نظرات