۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۵۱۸۱

واکنش متناقض سعودی‌ها به کشتار در شمال یمن

واکنش متناقض سعودی‌ها به کشتار در شمال یمن
سعودی‌ها، ابتدا حمله به بازاری در شمال یمن را تکذیب سپس ادعا کردند که بازار، اتاق عملیات نظامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم شهر «صعده» در شمال یمن، روز گذشته شاهد کشتار دیگری از ائتلاف سعودی بودند؛ کشتاری که پانزده غیر نظامی از جمله چهار کودک در آن قربانی و بیش از بیست‌وشش نفر که دوازده‌ نفرشان کودک بودند، مجروح شدند.

منابع یمنی از جمله سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به گلوله‌باران بازار «آل ثابت» در صعده اعلام کرد که  این حمله پس از آن صورت گرفت که نیروهای یمنی با یک فروند موشک «بدر F» پایگاه سعودی‌ها را هدف قرار داده بودند. اما واکنش سعودی‌ها درباره این حمله متناقض و همراه با اتهام‌پراکنی به نیروهای یمنی بود.

در ابتدا شبکه العربیه در صفحه توئیتر خود مدعی شد که جنگنده‌های ائتلاف عربی اتاق عملیات نیروهای انصارالله را در یمن هدف قرار داده‌اند. در ذیل این خبر بسیاری از کاربران نوشتند که از کی تا حالا، بازاری که مردم عادی در آن رفت و آمد می‌کنند اتاق عملیات محسوب می‌شود؟

 

اما «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در گفت‌وگو با این شبکه ادعای جدیدی را مطرح کرد و ضمن پذیرش حمله به یک بازار در صعده، مدعی شد که این حمله کار حوثی‌ها بوده است.

این مقام سعودی گفت که حوثی‌ها این بازار را گلوله‌باران کردند تا مردم یمن را در مقابل ائتلاف قرار دهند و سازمان‌های بین‌المللی باید پرده از واقعیت بردارند. او حتی مدعی شد که ائتلاف سعودی زخمی‌ها را به خاک عربستان انتقال داده تا مداوا شوند. در حالی که تمامی کشته‌ها و زخمی‌ها به بیمارستان «الجمهوری» در صعده منتقل شده‌اند.

اما وزارت بهداشت یمن در صنعاء نیز با خطاب قرار دادن سازمان‌های بین‌المللی، از آنها برای انتقال مجروحان حمله به بازار «آل ثابت» درخواست کمک کرد و از آنها خواست تا به طور جد وارد عمل شوند چرا که فرودگاه «صنعاء» از ۵۲ ماه گذشته تا کنون تعطیل است و محاصره یمن مانع از انتقال مجروحان برای مداوا به کشورهای دیگر می‌شود.

وزارت بهداشت یمن همچنین رهبران کشورهای عربستان سعودی، امارات و آمریکا را مسئول ریخته شدن خون مردم یمن دانست./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات