۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۱۵۱۸۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

توجه به امور فرهنگی باید مهمترین اولویت امروز کشور باشد

توجه به امور فرهنگی باید مهمترین اولویت امروز کشور باشد
امام جمعه شهرکرد گفت: توجه به فرهنگ جایگاه خودش را دارد و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جای آن را بگیرد چراکه تا فرهنگ درست نشود، سایر امور نیز درست نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان که با حضور مسؤولان استانی و کشوری به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به معرفی مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان، قدردانی از زحمات گذشتگان را لازم و ضروری دانست و افزود: به یقین این تغییر آغاز حرکت و امید جدید در زمینه امور فرهنگی استان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است استان از لحاظ امکانات و تجهیزات نسبت به سایر استان‌ها محروم باشد، اما از لحاظ نیروی جوان مؤمن، انقلابی و آماده خدمت رسانی جزو استان‌های غنی کشور است که از این جهت به خود می‌بالیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه امور فرهنگی، روح انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: به یقین تا زمانی که امور فرهنگی در جسم و جان انقلاب زنده باشد، به راه خود پرتوان ادامه خواهد داد، اما اگر خدای ناکرده نسبت به فرهنگ غافل شویم، انقلاب دچار استخاله می‌شود که این یک خطر جدی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه توجه به امور فرهنگی باید نخستین و مهمترین اولویت امروز کشور باشد، اظهار کرد: یادمان نرود در هر شرایطی امور فرهنگی و توجه به فرهنگ جایگاه خودش را دارد و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جای آن را بگیرد چراکه تا فرهنگ درست نشود، سایر امور نیز درست نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ به معنای رسم و رسوم نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ به معنای وحی، اسلام مترقی، اسلام رشد دهنده همه انسان‌ها و اسلام جامع نگر است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ هیچ گاه رنگ نمی‌بازد چراکه از متن اسلام نشأت می‌گیرد، تصریح کرد: فرهنگ باید در همه عرصه‌های کشور از بازار گرفته تا امور اقتصادی خود را به خوبی نشان دهد که در این بین نقش سازمان تبلیغات و روحانیان غیرقابل انکار است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در امور فرهنگی نباید همه چیز را به امور مالی گره بزنیم، ابراز کرد: کم کاری در امور فرهنگی به بهانه کم بودن امور مالی به هیچ عنوان پذیرفته نیست؛ ظرفیت فکری و کار جهادی لازمه پیشبرد امور فرهنگی است و این همان چیزی است که نسبت به آن غافل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، پرهیز از تخریب و اختلاف را لازمه کار فرهنگی دانست و ادامه داد: کار صحیح فرهنگی با بازی‌های سیاسی محقق نمی‌شود؛ نباید به دلیل اختلافات سلیقه‌ای و فکری، تحریم افراد و کار‌ها در عرصه فرهنگی صورت بگیرد چرا که اینگونه رویکرد‌ها سم است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات