۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۱۵۱۹۷
امام جمعه بیروت:

حج باید گسترش دهنده صلح و امنیت باشد

حج باید گسترش دهنده صلح و امنیت باشد
امام جمعه بیروت در جمع حاجیان گفت: حج باید گسترش دهنده صلح و امنیت در جهان باشد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در بعثه مرحوم حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله در مدینه منوره میزبان حاجیانی بود که از ایالات متحده آمریکا به عربستان سفر کرده اند.

وی در این دیدار امور مختلف حج و اعمال عبادی و شرعی را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهار داشت: حج باید آثار مثبتی بر زندگانی مسلمانان بگذارد و روحیه صلح و امنیت را در روابط میان مسلمانان ترویج کند و قواعد امنیت و صلح اجتماعی را در جامعه گسترش دهد.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که مهاجران و مسلمانان ساکن در کشورهای  غربی باید به آن توجه ویژه ای کنند، ارائه الگوی صحیح از رفتار اسلامی است به ویژه آن که عملیات سنگینی برای مخدوش کردن چهره اسلام در برخی از رسانه ها به راه افتاده است.

وی خواستار دوری مسلمانان از اختلافات مذهبی و حزبی شد و اظهار داشت: باید بر حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان تاکید کرد زیرا موفقیت و پیروزی آنان به معنای پیروزی و موفقیت اسلام و پیروانش است.

وی بر ضرورت احترام به دیگران در اموال، اعراض و انفس تاکید کرد و بیان داشت: همبستگی و همکاری با دیگران خدمت به بشریت و مصالح عمومی مردم است. مسلمانان ساکن در کشورهای غربی بادی به قوانین احترام بگذارند و به دیگران بی احترامی نکنند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله در پایان افزود: اسلام دین صلح و در پی گسترش صلح در زمینه های مختلف است.

گفتنی است که حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل‌ الله ۱۶ نوامبر ۱۹۳۵ در نجف اشرف چشم به جهان گشود و در 4 ژوئیه ۲۰۱۰ ( تیر 1398) در شهر بیروت لبنان دارفانی را دواع گفت. وی از مراجع تقلید شیعه در لبنان بود که مقلدان زیادی در سراسر جهان داشت.

ارسال نظرات