۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۲۱۹
امام جمعه کرمان:

استعدادیابی ورزشی در استان کرمان مورد توجه قرار گیرد

استعدادیابی ورزشی در استان کرمان مورد توجه قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به اهمیت ورزش برای جوانان، گفت: ورزشکاران زیادی از استان کرمان در سطح ملی وجود دارند و این موفقیت‌ها باید تداوم داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در دیدار وحید کریم‌زاده سرپرست اداره ورزش و جوانان استان کرمان اظهار داشت: کرمانی‌ها همیشه در ورزش‌های انفرادی موفق‌تر بودند و تجربه نشان داده توفیقات کرمانی‌ها در ورزش‌های انفرادی بیشتر از ورزش‌های جمعی است.
 
وی با بیان اینکه معمولا در هر اقلیمی یک نوع ورزش موفق‌تر بوده است، اما در کرمان از آنجا که تنوع آب و هوایی داریم، استعداد‌های زیادی هم وجود دارد گفت: ورزش استان کرمان به توانمندی علمی برای موفقیت لازم دارد و شاید قرار باشد از خارج از استان کمک گرفته شود، اما به هر حال باید از ظرفیت‌های علمی لازم برای توسعه ورزش استان استفاده شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه استعدادیابی باید در دستور کار ورزش و جوانان استان قرار بگیرد افزود: بعضی ورزش‌های جمعی اسم و آوازه دارند که می‌طلبد در توسعه کیفی این ورزش‌ها نیز و حضور ورزشکاران کرمانی در تیم‌های ملی و در سطح کشور برنامه‌ریزی شود.
 
وی با بیان اینکه هر کاری نیاز به برنامه دقیق و مدون دارد و اجرای این برنامه باید پیگیری شود خاطر‌نشان کرد: ورزشکاران زیادی از استان کرمان در سطح ملی وجود دارند و این موفقیت‌ها باید تداوم داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه استعدادیابی در شهرستان‌ها و نقاط محروم استان نباید مغفول واقع شود تصریح کرد: اینکه امسال از کرمان در لیگ برتر فوتبال کشور یک تیم فوتبال داریم جای خوشحالی دارد، اما حفظ این موقعیت بسیار سخت‌تر است.
 
وی با اشاره به اینکه تقویت ورزش در سلامت جامعه بسیار موثر است و از این جهت باید به ورزش استان بهای بیشتری داد گفت: ورزش به انسان خودباوری می‌دهد و می‌تواند انسان را از نظر اخلاقی رشد داده و خودکنترلی ایجاد کند.
 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه هر چه ورزش استان کرمان رشد پیدا کند سایر مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به حاشیه می‌رود افزود: روحیه جوانمردی و اخلاق ورزشی نباید در کنار ورزش نادیده گرفته شود و به‌عنوان یک اصل باید در مجموعه‌های ورزشی مدنظر باشد./۹۷۰۷/د102/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات