۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۵۲۲۷
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

نیروهای انقلابی وحدت و همگرایی خود را تقویت کنند + فیلم

نیروهای انقلابی وحدت و همگرایی خود را تقویت کنند + فیلم
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به محوریت جامعه روحانیت برای همگرایی نیروهای انقلابی گفت: نیروهای انقلابی باید وحدت و همگرایی خود را تقویت کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز چهارشنبه نهم مردادماه سال ۹۸ در نشستی رسانه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: امروز کشور ما در سیاست خود در حوزه نه جنگ و نه مذاکره به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: امروز روحیه و جریان مقاومت در کشور ما پیروزی به بار آورده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد متجاوز آمریکایی را بر اساس همین روحیه مقاومت سرنگون کرد. در موضوع توقیف نفتکش انگلیسی نیز همین روحیه باعث شد کشتی انگلیسی هایی که مدعی بودند سلطان دریاها هستند، توقیف شود.

وی در خصوص انتخابات پیش‌رو نیز گفت: باید نیروهای انقلابی در آستانه انتخابات روحیه وحدت داشته باشند و همگرایی خود را بیشتر کنند.

حجت‌ الاسلام مصباحی مقدم در خصوص توفیقات پیش آمده در ذیل تفکر مقاومت، یادآور شد: همین فرهنگ باعث شده که مواضع دو کشور امارات و عربستان تغییر جدی کند و حتی تا کنون دو هیأت اماراتی جهت رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران، وارد کشور شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که تشکیلات شاجا چه نقشی در ائتلاف اصولگرایان دارد، اظهار کرد: من درباره شاجا سخن نگفتم. این موضوعی است که آقای چمران مطرح کردند. من گفتم امروز شورای ائتلاف نیروهای انقلابی تشکیل شده و ما از هر اقدامی که موجب گردهم آمدن نیروهای اصولگرا شود، استقبال می کنیم و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خوبی خواهیم داشت.

مصباحی مقدم با بیان اینکه در هفته های اخیر سی و یک حزب اصولگرا در محل جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا کردند، اظهار کرد: در دو جلسه اول ما اساسنامه جدید جامعه روحانیت را ارائه کردیم و پس از آن این جلسات ادامه پیدا کرده است و این گروهها اصرار کرده اند که جامعه روحانیت محور کار را بر عهده گیرد. ما هم البته سناریوی خودمان را با شورای وحدت در میان گذاشتیم که اگر به آن عمل و ائتلاف حداکثری حاصل شود قطعا مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور جبهه پایداری در شورای ائتلاف اصولگرایان، اظهار کرد: من از این موضوع خبری ندارم. می دانم که از آنان دعوت کردند اما نمی دانم حضور دارند یا نه. این را باید از خود شورای وحدت اصولگرایان پرسید. در خصوص ائتلاف با آقای احمدی‌نژاد نیز چیزی نشنیده‌ام.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل دفاتر استانی جامعه روحانیت مبارز، عنوان داشت: دفاتر ما در استانها راه اندازی شده و در تهران هم در ۹ منطقه از ده منطقه راه اندازی شده اما روندی که باید برای آمادگی آنان جهت انتخابات داخلی انجام شود هنوز تمام نشده است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت مبارز کشور بنایی بر ورود مستقل در امر انتخابات ندارد، بیان داشت: نگاه ما در انتخابات پیش‌رو ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی است. البته درباره حضورمان در انتخابات میان دوره ای خبرگان به زودی اعلام نظر می کنیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده نظر قطعی از سوی جامعتین صادر خواهد شد و یا جامعه روحانیت مبارز کشور تصمیم گیرنده نهایی است، بیان داشت: طبق صحبت‌های به عمل آمده و نوع نگاه جامعه مدرسین به امور انتخابات که بیشتر نگاه ملی در دو حوزه ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری دارند، در انتخابات اسفندماه سال جاری، جامعه روحانیت مبارز در مرکز تصمیم گیری و ارائه نظر مشورتی قرار خواهد گرفت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آقای باهنر گفته‌اند جامعه روحانیت مبارز در امر تصدی‌گری مطلق در انتخابات ورود نخواهد کرد، بیان داشت: سخنان آقای باهنر درست است و بنده هم بر آن تاکید کردم. نظر ما بر اجماع حداکثری اصولگرایان است و تلاش مان بر این است که همه تشکلها گردهم بیایند اما اینکه چقدر به نتیجه برسند، هنوز نمی دانیم اما امیدواریم همه گروههای ارزشی و اصولگرا گرد هم بیایند تا بتوانیم یک لیست واحد در انتخابات آینده داشته باشیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تمجید از سیاست‌های بانک مرکزی در تثبیت قیمت ارز، بیان داشت: اگر بانک مرکزی مستقل باشد و دولت جهت تزریق پول به آن ساختار فشار وارد نکند، قطعا موفق تر خواهد شد. هرچند ما منتظر هستیم طرح تغییر در ساختار پولی و بانکی به زودی به صحن علنی پارلمان بیاید تا مشکلات موجود در زمینه‌های پولی و مالی مرتفع شود./۸۵۶/پ201/ق

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات