۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۲۳۳
اسقف نیجریه:

ممنوعیت فعالیت شیعیان بدعتی خطرناک است

ممنوعیت فعالیت شیعیان بدعتی خطرناک است
کاردینال «جان اونایکان»، اسقف اعظم نیجریه ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی شیعیان نیجریه را بدعتی خطرناک برای همه اقلیت‌های دینی این کشور دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، صدور حکم دادگاهی در نیجریه که به دولت این کشور اجازه داد جنبش اسلامی شیعیان نیجریه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد و متعاقب آن اقدام دولت در ممنوع اعلام‌کردن فعالیت این گروه  با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.


در یکی از این واکنش‌ها،‌ کاردینال «جان اونایکان» اسقف اعظم کلیسای ابوجا، پایتخت نیجریه این حکم را زمینه‌ای برای رفتارهای مشابه با دیگر اقلیت‌های دینی این کشور دانست.

وی در گفتگو با رادیو واتیکان گفت: سرکوب طرفداران شیخ زکزاکی نه تنها ناعادلانه است بلکه زمینه‌ساز به مخاطره انداختن آزادی دینی در کشور خواهد بود.
 
اونایکان افزود: در این شرایط هیچ کسی امنیت ندارد. امروز نوبت شیعیان است، فردا ممکن است نوبت کاتولیک‌ها باشد.

این کشیش کاتولیک در ادامه گفت: پیروان شیخ زکزاکی برای آزادی رهبر خود که چهار سال است در زندان است، دست به تظاهرات زدند. دادگاه حکم به آزادی او داده‌ اما دولت از اجرای حکم دادگاه سرباز زده است.

وی تأکید کرد: تا جایی که دیده‌ام تظاهرات طرفداران شیخ زکزاکی مسالمت‌آمیز بوده و هرگز آنها را مسلح ندیده‌ام. این نیروهای دولتی بوده‌اند که به سوی آنها شلیک کرده‌اند. 

اونایکان افزود: ما کاتولیک‌ها عمیقا از این رفتار دولت نیجریه نگرانیم. اگر دولت می‌تواند دادگاه را وادار کند که یک گروه دینی را تروریست بنامد هیچ کسی در امان نخواهد بود. نظر شخصی من این است که ما نمی‌توانیم ساکت باشیم و اجازه بدهیم این رفتار ادامه پیدا کند. امیدوارم کلیسای کاتولیک به زودی واکنشی رسمی علیه این اقدام داشته باشد./983/ب

منبع:ایکنا

ارسال نظرات