۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۱۵۲۳۹

جزییاتی جدید از دادگاه اخیر شیخ زکزاکی

جزییاتی جدید از دادگاه اخیر شیخ زکزاکی
دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی در ایران در مورد دادگاه روز 7 مرداد 98 بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در روز 7 مرداد دادگاه شیخ زکزاکی در شهر کادونای نیجریه تشکیل شد. شیخ زکزاکی وهمسرش به دلیل بیماری نتوانستند به اطاق محل دادگاه که در طبقه دوم بود بروند، لذا در محوطه دادگاه نشستند، وکیلان و همراهان ایشان به دادگاه رفتند. بدین وسیله خلاصه ای از مذاکرات در دادگاه ارائه می شود.

تیم وکالت شیخ زاکزاکی توسط آقای فِنی فِلِنا و وکالی دولت توسط بایارو داری مدیریت می شد. آقای فِنی فِلِنا قبل از دادگاه گفت: قصد دارد اقدامی انجام دهد که اجازه حقوقی جهت سفر به خارج از نیجریه برای معالجه پزشکی را به دست آورند. لذا فرم درخواستشان را به همراه گزارش پزشکی و پاسخ مربوط به سوالات مشاوران دولتی ارائه کرده اند.

او در دادگاه گفت تیم وکالت شیخ از حکومت درخواست کرده اند که درخواست ایشان را قبول کنند زیرا در غیر این صورت احتمال مرگ موکلانشان وجود دارد. او اضافه کرد: وکلای حکومتی حتی درخواست آنان را بررسی نکرده اند.

فمی فالانا افزود که بعضی از دکترهایی که شیخ زکزاکی و همراهانشان را معاینه کرده اند افراد خارجی بودند که دکترهای نیجریه ای به آنها کمک می کردند.

بایارو داری وکیل دولت گفت: آنها بیمارستان های استانداردی در نیجریه دارند. می توانند متهمان را در آن بیمارستان ها درمان کنند.

او گفت که آنها مرکز چشم پزشکی و بیمارستان بارودیکو دارند و آنها یکبار هم از ابوجا و الگوس برای درمان پزشکی استفاده کرده اند. داری وکیل دولت از دادگاه تقاضا کرد که به شیخ و همسرش اجازه سفر به خارج از نیجریه را ندهد.

فمی فاالنا ادعای وکیل دولت مبنی بر اینکه بیماری ایشان در نیجریه قابل درمان است را زیر سوال برد و گفت در تمام نیجریه یک بیمارستان وجود ندارد که بتواند ایشان را کاملا درمان کند.

فمی فالنا گفت: او دراوائل بازداشت شیخ ازبخش امنیت ایالتی DSS درخواست کرده بود که به ایشان اجازه معالجه پزشکی در خارج از کشور بدهند تا بتواند چشم زخمی شیخ را درمان کنند. آنها این درخواست را رد کردند که باعث شد ایشان چشمشان را از دست دادند. هم اکنون نیز خطر از دست دادن چشم دیگرشان وجود دارد. بنابراین ادعای وکیل حکومت، بی اساس است.

فمی فاالنا اضافه کرد: زندگی همسر شیخ، خانم زینت ابراهیم نیز بر اساس گزارشات پزشکی در خطر می باشد. او به گزارش دکتر راماتو عبداله از بیمارستان تربیتی بارودیکو اشاره کرد که نشان می دهد ایشان از فشار خون رنج می برد و نیاز به عمل سریع زانو دارد. همچنین نیاز است گلوله ای که در قسمت حساسی از بدن وی قرار دارد، سریع از بدن وی خارج شود. او نتیجه گرفته که درنیجریه هیچ بیمارستانی برای درمان ایشان وجود ندارد.

فمی فاالناگفت: وکالی حکومتی دلیل مشخصی برای رد ادعای او ندارند. آنها فقط حرف های متفرقه زدند ، چون مخالف آزادی ایشان بودند. آنها می خواستند ایشان در نیجریه درمان شوند ولی پرفسور بوواال نام بیمارستانی در نیجریه که بتواند آنها را درمان کند، بیان نکرد. بنابراین او گفت که وکلای حکومت دلیل کافی جهت جلوگیری از درمان ایشان در خارج از کشور را ندارد. او همچنین درپاسخ وکلای دولت که اگر شیخ زکزکی به خارج کشور برود، چه تضمینی وجود دارد که پس از معالجه به نیجریه برگردد گفت: اگر شیخ و همسرش به خارج اعزام شوند ترس عدم برگشت آنها به نیجریه در صورت اضافه کردن شرایطی به وثیقه بی اساس است.

آقای فمی فاالنا در مورد بازداشت شونده ای در زندان ایکویی اشاره داشت که به دنبال وثیقه برای آزادی بود که رد شد، اما به او اجازه داده شد که برای درمان به هند برود!

او گفت: برای حفظ جان شیخ خیلی دیر شده است. او به نمایندگان حکومت اصرار کرد که قبل از اینکه دیر شود او را آزاد کنند. او هشدار داد که مرگ شیخ تحت نظر نیروهای امنیتی، فاجعه ای برای نیجریه خواهد بود.

فمی فاالنا اظهار کرد که به متهمان غذای مسموم داده شده و تنها بخش امنیت ایالتی باید دلیل آن را توضیح دهد. او از دادگاه در خواست کرد که آنها را از دست بخش امنیت ایالتی آزاد کنند تا در بازداشت آنها از دنیا نروند. او گفت که پرفسوربوواالدر گزارشش گفته است که دندان آنها در نتیجه استفاده از غذای مسموم، سیاه شده است و در نتیجه آنها بدن آنها فلج شده است و حتی خطر از دست دادن جانشان نیز وجود دارد.

فمی فاالنا اشاره کرد که بیانیه روشنی در قانون اساسی نیجریه جهت عدم سفر هر فردی برای درمان وجود ندارد مثل رئیس جمهور بوهاری که برای درمان به خارج از نیجریه سفر می کند. او گفت بسیاری از افراد برجسته نیجریه ای که به جرائم مختلف، متهم هستند، برای درمان به خارج از نیجریه سفر کرده اند چون بیمارستان خوبی در نیجریه نبود. بعد از بحث وکالی دوطرف قاضی کورادا گفت: به دو طرف گوش داده است و نسبت به هر دو طرف منصف خواهد بود.

او گفت: قضات در روز دوشنبه به تعطیالت سالانه می روند. بنابراین از آنجا که او پرونده های زیادی برای رسیدگی دارد، پرونده را به روز دوشنبه 31 مرداد موکول کرد تا بتواند تصمیم بگیرد.

درپایان با توجه به وخیم بودن وضع سالمت شیخ زکزکی وهمسرش، از همه عاشقان اهل بیت تقاضا داریم، برای سالمت این سربازان واقعی امام زمان، یعنی شیخ و همسرش و همچنین آزادی آنها در دادگاه بعدی دعا کنند.

دفترسید شیخ ابراهیم زکزاکی در ایران/983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات