۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۵۲۴۳

توزیع ۱۲۰ هزار ترجمه قرآن در مشاعر مقدسه مکه

توزیع ۱۲۰ هزار ترجمه قرآن در مشاعر مقدسه مکه
به دستور وزیر امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان، ۱۲۰ هزار نسخه قرآن کریم در حجم و زبان‌های مختلف در مشاعر مقدسه مکه توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف عبدالعزیز آل‌شیخ، وزیر امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان، دستور داد که این نسخه‌های قرآن که از انتشارات مجمع قرآنی «ملک فهد» مدینه منوره است، در مساجد مشاعر مقدسه (شامل سرزمین عرفات، مشعرالحرام و منا) توزیع شود.

وی افزود: هدف از توزیع ترجمه‌های قرآن این است که زائران در این فضای معنوی بتوانند با حضور در مساجد به تلاوت کلام وحی بپردازند و با قرآن مأنوس شوند.

سالم بن حاج الخامری، مدیرکل شعبه وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان، در منطقه مکه نیز در این باره گفت: تمامی آمادگی‌های لازم قبل از عزیمت حجاج به مشاعر مقدسه مکه اتخاذ شده و مساجد این مناطق به تمامی امور مورد نیاز حجاج بیت‌الله الحرام مجهز شده‌اند.

گزارش‌های رسیده از مشاعر مقدسه حاکی است؛ امسال با همکاری یک شرکت ژاپنی، از آسفالت کاهش‌دهنده گرما در پیاده‌رو‌های عریض مشاعر مقدسه استفاده شده است و پیش بینی می‌شود اجرای این پروژه باعث کاهش دمای هوا در محدوده آن به میزان ۱۵ تا ۲۰ درجه شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات