۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۱۵۲۴۴

فراخوان «تظاهرات میلیونی» در سودان

فراخوان «تظاهرات میلیونی» در سودان
همزمان با افزایش شمار تلفات حمله به تظاهرات‌کنندگان شهر الأبیض به شش کشته، انجمن مشاغل سودان خواستار برگزاری «تظاهرات میلیونی» شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن مشاغل سودان در بیانیه خواستار برگزاری «تظاهرات میلیونی» و قصاص عادلانه عاملان قتل دانش‌آموزان در شهر الأبیض واقع در کردفان شمالی شد.

در بیانیه این انجمن آمده است که تظاهرات فردا با شعار «کشته شدن یک دانش‌آموز یعنی کشته شدن یک امت» در خارطوم پایتخت سودان و دیگر شهرهای آن برگزار می‌شود.

ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (احزاب آزادی و تغییر) نیز شورای نظامی را مسؤول حوادث شهر الأبیض دانشت و بر مجازات عاملان این جنایت و ضرورت برگزاری تظاهرات‌ها تأکید کرد.

دیشب نیز مردم خشمگین سودان با برگزاری تظاهرات‌هایی در چند شهر سودان کشته شدن دانش‌آموزان به ضرب گلوله تک‌تیراندازان را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان تصاویر قربانیان را در دست داشته و شعارهایی در محکومیت قتل این افراد سر داده و خواستار مجازات عاملان آن شدند.

در همین ارتباط کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که «یونس آدم یونس» که در اعتراضات شهر الأبیض از ناحیه سر دچار جراحت شده بود در بخش مراقبت‌های بیمارستان پلیس جان سپرد و به این ترتیب شمار کشته‌ها به شش نفر رسید.

محکومیت بین‌المللی حوادث الأبیض

«موسی فکی» رییس کمیساریای اتحادیه آفریقا ضمن ابراز خشم خود از کشته شدن تظاهرات‌کنندگان در شهر الأبیض، بر ضرورت محفوظ بودن حق برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز و سلامت همه شهروندان به خصوص کودکان تأکید کرد.

سفارت آمریکا در خارطوم نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که حوادث شهر الأبیض نیاز به تشکیل دولت مدنی در سودان را ضروری‌تر کرد./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات