۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۱۵۲۶۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی:

زیرساخت‌های نظام جمهوری اسلامی بر جریان سازی فرهنگی استوار است

زیرساخت‌های نظام جمهوری اسلامی بر جریان سازی فرهنگی استوار است
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ماهیت و زیرساخت نظام جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌ها و جریان سازی‌های فرهنگی استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان و کارکنان جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: امروز نباید جهاد دانشگاهی را به‌عنوان یک‌نهاد در نظر گرفت، بلکه باید به‌عنوان یک فرهنگ و جریان در جامعه نهادینه شود و باید در راستای پایداری و استواری آن گام برداشت.

وی با بیان اینکه با تبیین جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک فرهنگ و نهاد جریان ساز می‌توان به سمت سربلندی و استقلال کشور پیش رفت، گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادها جریان ساز در جامعه اسلامی ایران است و باید در راستای بهبود شاخص‌های عزت آور و آگاه ساز آن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب فرهنگی در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدف تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه رخ داد و با رویداد انقلاب اسلامی در کشور ایران ترویج فرهنگ ناب محمدی حضرت محمد (ص) در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی جامعه صورت گرفت و به همین سبب باید همواره توجه ویژه‌ای به مسئله فرهنگ در جامعه اسلامی ایران داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اولویت‌دار جمهوری اسلامی در زمان حاضر توجه به شاخصه‌های ارزشی و فرهنگی است، تصریح کرد: ماهیت و نظام جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌ها و جریان سازی‌های فرهنگی استوار است و باید به‌منظور ارتقا این مورد همواره در تلاش باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان ‌شمالی با بیان اینکه نهادها و دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی می‌توانند با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، بیشترین تأثیر را در بهبود سطح فرهنگی جامعه داشته باشند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که می‌تواند به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و به‌عنوان نهادی انقلابی و فرهنگی در انجام مأموریت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و کاربردی محوله، سربلند و تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در جامعه امروزی می‌فرماید: «در مورد جهاد دانشگاهی من اعتقادم این است که این ترکیب جهاد و دانشگاه و تلفیق جهاد که یک امر ارزشی معنوی است با علم و دانش و با دانشگاه، دارای پیام است؛ نشان می‌دهد که می‌توان علم جهادی و نیز جهاد علمی داشت؛ این همان کاری است که شماها مشغولید»

حجت‌الاسلام ایزانلو افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید بر قرار گرفتن کار فرهنگی در کنار کار علمی دارد و به‌منظور تحقق این هدف باید در جامعه باورهای آگاهی آور، شجاعت آور و عزت آور ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: افراد جامعه به‌منظور رشد و کمال مادی و معنوی باید با شجاعت و آگاهی نیازها فرهنگی و اجتماعی خود را بشناسند و آن‌ها را از تمایلات گذرا و کاذب تفکیک کنند و با تلاش در مسیر پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی خود گام بردارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان‌ شمالی گفت: در ابتدای تأسیس جهاد دانشگاهی برخی این باور بودند که این نهاد به‌عنوان نمونه‌ای کوچک و یک حرکت گلخانه‌ای است اما امروزه ثابت‌شده است که این نهاد نه‌تنها نمونه‌ای کوچک و بی‌ارزش از یک حرکت گلخانه‌ای نیست بلکه می‌تواند با اقدامات و جریان سازی خود جامعه را تبدیل به گلستان کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات