۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۱۵۲۷۹
دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی:

ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیازمند کار جبهه‌ای و تشکلی است

ترویج حجاب و عفاف در جامعه نیازمند کار جبهه‌ای و تشکلی است
دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی با اشاره به رسالت همگانی در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، گفت: ترویج این مهم نیازمند کار جبهه‌ای و تشکلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با انتقاد از برخی کم‌لطفی‌ها و کم‌توجهی‌ها نسبت به این مقوله مهم، اظهار کرد: متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که به دلیل عدم حمایت و توجه کافی مدیران دستگاه‌ها، برخی فعالان از فعالیت در این زمینه ناامید می‌شوند و یا امید آن‌ها کمرنگ می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خراسان شمالی گفت: واقعیت این است که برخی از مدیران و مسئولان دستگاه‌ها در ارائه گزارش و بیلان کاری درزمینهٔ فعالیت‌های عرصه عفاف و حجاب خیلی خوب عمل می‌کنند؛ اما آنچه به‌عنوان گزارش کار ارائه می‌شود ارتباط چندانی با مقوله عفاف و حجاب ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث عفاف و حجاب به کار جبهه‌ای نیاز داریم، اضافه کرد: در این راستا لازم است در وهله نخست مسئول مربوطه یک نهاد در جلسات استانی شرکت کند؛ اما وقتی مدیرکل مربوطه در جلسه استانی جبهه عفاف و حجاب شرکت نمی‌کند و از سیاست‌های این جبهه خبر ندارد چگونه می‌خواهد فعالیت تشکیلاتی و منسجم داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: این موارد باید از سوی استانداری به‌ویژه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری پیگیری و نظارت شود تا مدیران کل ادارات و دستگاه‌ها در این زمینه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نهادهایی که متولی این امر هستند باید میدانی‌تر وارد عرصه شوند، اظهار کرد: مسئول و مدیرکلی که همیشه در جلسه است وقتی نوبت به جلسه مربوط به حجاب و عفاف می‌رسد در این جلسه شرکت نمی‌کند به‌گونه‌ای که برخی از مسئولان با جلسات حجاب و عفاف قهر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه باید در این زمینه تدبیر اساسی اندیشه شود، افزود: موضوع عفاف و حجاب نیاز به کار بیشتری دارد و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات