۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۵۲۸۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
ادامه تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، متقاضیان ادامه تحصیل در نجف اشرف برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای نام نویسی می‌توانند با شماره‌های ۰۹۱۶۸۰۳۴۹۶۱، ۰۹۲۲۱۰۲۴۷۸۹، ۰۹۰۱۱۶۶۳۶۴۶ و ۰۹۰۱۴۱۳۷۹۳۴ تماس بگیرند.

داشتن پرونده آموزشی در یکی از حوزه‌های علمیه، قبولی در مصاحبه ورودی، تکمیل فرم ثبت نام و تحویل در زمان مقرر، قبولی در امتحان ورودی از جمله شرایط نام نویسی است.

محدوده امتحان ادامه تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف، لمعه از کتاب الصلاه المسافر تا اعتکاف و اصول مظفر از اجزاء تا آخر غیرمتسقلات عقلیه است.

زمان امتحان و مصاحبه دهه آخر ذی الحجه است، ضمن اینکه امتحان به زبان عربی می‌باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با از ۱۰ تا ۱۳ با شماره‌های ذکر شده تماس حاصل کنند.

برگزاری برنامه کتاب و گفت و گو در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

برنامه کتاب و گفت و گو در سالن نمایش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و با همکاری معاونت محترم فرمانداری شهرستان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه با موضوع اعتماد به نفس (از سرزنش کردن خود دست بردارید) از کتاب دلسوزی اثر کریستین نف ترجمه مهدی قراچه داغی از انتشارات ذهن آویز سال انتشار ۱۳۹۲ اجراء گردید.

جعفر بیت سیاح، رئیس اداره کتابخانه ها‌ی عمومی دشت آزادگان گفت: این موضوع که چگونه راهکاری را در یابیم که عموم مردم به سوی مطالعه وکتابخوانی سوق داده شوند، در این برنامه مورد توجه قرار گرفت.

بیت سیاح بیان داشت: بهترین راه جهت هدایت و ایجاد انگیزه در مردم  برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی کتب کتابخانه‌های عمومی و برگزاری مسابقات کتابخوانی اذاعان نمود.

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

محمد سهرابی، رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارداشت: روز گذشته، ۸ مردادماه آزمون مرحله کشوری بخش معارف (کتبی) بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت اساتید، کارکنان و دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.

وی گفت: نتایج نهایی آزمون معارف قرآنی از سوی وزارت به همراه نتایج بخش‌های معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری در پایان مردادماه اعلام می‌شود.

بازدید مدیر کل ارشاد استان از پروژه فرهنگسرای دکتر قیصری

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به همراه محسن بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر و مهندسان مشاور و ناظران پروژه ٧ مردادماه از پروژه فرهنگسرای عمومی دکتر قیصری ماهشهر بازدید و از نزدیک در جریان مراحل ساخت و روند توسعه و پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

این پروژه با زیر بنایی بالغ  ٣٧٥٠ متر مربع در ٣ طبقه و با اعتباری بالغ بر ٩٥ میلیارد ریال با نظارت دفتر ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

لازم به ذکر است، از جمله امکانات در نظر گرفته شده در این بنا می‌توان به سالن اجتماعات و آمفی تاتر ٣٥٠ نفره، کلاس‌های آموزشی و فضا‌های فرهنگی دارای بالکن و پشت صحنه و اتاق‌های گریم، پلاتو، بخش مدیریت و انجمن ها، سالن انتظار، سرایداری، سرسرا و فضا‌های خدماتی اشاره کرد.

این بنا از پروژه‌های در حال ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است که در سال ١٣٨٥ کلنگ‌زنی آن انجام شد و در سال ۹۵ به نام دکتر ابراهیم قیصری ادیب و حافظ پژوه ماهشهری نام‌گذاری گردید./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات