۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۱۵۳۱۲
واعظی:

کاهش قیمت‌ها باید بر اساس سیاست عرضه و تقاضا ادامه یابد

کاهش قیمت‌ها باید بر اساس سیاست عرضه و تقاضا ادامه یابد
رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه ترامپ هم در مذاکره و هم تحریم ایران شکست خورده است، گفت: قیمت‌ها باید بر اساس سیاست عرضه و تقاضا بازهم کاهش یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، درباره نامه ظریف به رهبری و پاسخ تفقد آمیز رهبری به او و همچنین ادامه فشارها علیه دولت، گفت: اول باید از این فرصت استفاده کنم و یک بار دیگر از طرف دولت و آقای رییس جمهور از مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کنیم که نسبت به خادمین خودشان در دولت، خادمین مردم در دولت عنایت دارند.

وی افزود: در بی مهری که به آقای ظریف و بعضی از اعضای دیگر دولت شده بود، آقای ظریف ابتکار عمل نشان دادند و این موضوع را منعکس کردند که با محبت مقام معظم رهبری مواجه شدند. 

واعضی ادامه داد:  ما نگاه مقام معظم رهبری را به دولت و اعضای آن را می دانستیم، اما این پاسخ بیشتر باید برای آن کسانی باشد که به ادعای اینکه ولایت مدار هستند کار هایی می‌کنند که خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

مسؤول دفتر رییس جمهور درباره توئیت روز گذشته ترامپ، گفت: در حال حاضر ترامپ هم در تلاش هایی که برای مذاکره انجام داده و در روش ها و تحریم‌هایی که علیه ما اعمال کرد، شکست خورده است. 

وی افزود: قرار ترامپ در صحبت هایی که با روسای کشورهای اروپایی داشتند این بود که اروپا دو ماه با آنها همکاری کند، تا آنها به هدفشان برسد اما اکنون یک سال شده است.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه در روز گذشته گفت: دیشب نزدیک به ۱۰۰ دقیقه تماسی که آقای مکرون  با آقای روحانی داشتند به طول انجامید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.

وی تصریح کرد: ما نگران این نیستیم که چند نفر در واشنگتن بنشینند و طرحی را برنامه ریزی کنند و فکر کنند می‌توانند از نظر جو روانی در کشور تاثیر گذار باشند. اگر در گذشته امیدشان به این بود که می‌توانند با یک جنگ روانی و تبیلغاتی روی مردم اثر بگذارند مشاهده کردیم که طی روزهای گذشته تمام موضوعاتی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده هیچ اثری روی مردم ما نگذاشته است. امروز مردم به مسوولان خود بیش از گذشته اعتماد دارند و مسوولان نیز بیش از گذشته پای حرف ها و قول های خود ایستاده‌اند، به همین دلیل نباید نگران باشیم.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره حضور هیات اماراتی در ایران و هدف از این سفر هم تصریح کرد: امارات در حال تجدید نظر در رویکرد تند خود درباره یمن، تغییر آرایش نیروهای خود در ای کشور و ایجاد تفاوت کمی در دیدگاه‌های خود با عربستان در موضوع یمن است. امارات درباره امنیت خلیج فارس هم نگران است؛ امارات با روش‌هایی علاقمند است در این زمینه با ایران ارتباط داشته باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به تغییر واحد پولی از ریال به تومان گفت: با توجه به اینکه تنها بانکهای ما از ریال استفاده می کنند و در محاورات مردم بیشتر تومان مطرح است؛ بحث درباره این بود که تومان رایج را مورد توجه قرار دهیم. کلیات این موضوع مطرح و ادامه بحث درباره آن به  روز یکشنبه موکول شد.

واعظی خاطر نشان کرد: بیش از یک سال از تحریم های آمریکا می‌گذرد و در بازار ارز و کالا، آرامشی برقرار شده است، نوسانات گذشته وجود ندارد، حتی ارز سیر نزولی گرفته و روند افزایشی قیمت کالاها هم  متوقف شده است اما ما اعتقاد داریم قیمت‌ها باید بر اساس سیاست عرضه و تقاضا بازهم کاهش یابد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات