۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۱۵۳۱۳

دستور وزیر صنعت برای بررسی افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها

دستور وزیر صنعت برای بررسی افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با دستوری به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت برخی محصولات یکی از خودروسازان در روز گذشته در دست بررسی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌ظهر امروز ‌بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ‌تولید خودرو پس از نوسان هایی در ماه های گذشته، اکنون به تعادل رسیده و به طور مرتب انجام می شود. ‌قیمت خودرو نیز در هفته های گذشته به جز دیروز که با مسبب آن برخورد خواهد شد روند کاهشی به خود گرفته بود.

وی خاطر نشان کرد:‌ با دستوری به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت برخی محصولات یکی از خودروسازان در روز گذشته در دست بررسی است که آیا ناشی از اشتباه سیستمی بوده یا دلیل دیگری داشته است. ‌اگر این افزایش قیمت ها برخلاف مصوبات بوده باشد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و در صورتی که اشکال سیستمی بوده باشد نیز باید دلیل آن بررسی شود.

وی همچنین در خصوص افزایش مجدد قیمت روغن‌های موتورهای بکار رفته در خودروها اظهار داشت: هرگونه افزایش قیمتی بیش از مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف است که در این زمینه به صورت میدانی با متخلفان برخورد می شود.

وی در مورد افزایش مجدد قیمت مرغ در روزهای گذشته نیز گفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های مربوطه بر مبنای محاسبات خود در هفته های گذشته درخواست افزایش قیمت تا ۱۴ هزار تومان در هر کیلوگرم را داشته اند و کمتر از آن را به صرفه نمی دانستند. در این زمینه، ستاد تنظیم بازار نیز به بررسی آنالیز قیمت ها پرداخته و قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را در هر کیلو پذیرفت.

رحمانی بیان داشت:‌ بخشی از قیمت مرغ ناشی از عرضه و بخشی هم به دلیل سوء استفاده عده‌ای است و این موضوع از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

وی در مورد مصوبه دولت برای رمز ارزها اظهار داشت: الان دولت استخراج ارزهای مجازی را به رسمیت شناخته، اما نحوه بهره برداری از آن مشخص نیست و ممکن است استخراج شده و صادر شوند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات