۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۱۵۳۱۴
امام جمعه کرج:

لیبرال، تفکر غرب را تنها راه اداره جامعه می‌داند

لیبرال، تفکر غرب را تنها راه اداره جامعه می‌داند
آیت الله حسینی همدانی گفت: تفکر لیبرال تلاش می‌کند تا القا کند غیر از مسیر غرب راه درست دیگری برای اداره جامعه نیست و اساساً باارزش‌های انقلابی و اسلامی کاری ندارند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، همایش جامعه روحانیت البرز با محوریت مصرف آب و برق شامگاه روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور جمعی از روحانیون استان و با سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بیانیه «گام دوم» عصاره تجربیات چهل‌ساله رهبر معظم انقلاب است، تأکید کرد: بیانه «گام دوم» مخاطب خاص و عام دارد که عموم مردم باید به‌قدر توانایی، موقعیت و امکانات خود این بیانیه را عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان کشور تنها مخاطبان بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب نیستند، تصریح کرد: اگرچه قسمت اعظم این بیانیه خطاب به مسئولان کشور است اما بعضی از بندهای آن مخاطب خاص دارد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرازهای خاصی از بیانیه «گام دوم» را به روحانیت اختصاص دادند، اذعان داشت: بیانیه «گام دوم» کار و وظیفه اصلی روحانیت در چهل سال دوم انقلاب را مشخص می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی «معنویت و اخلاق» از توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب را متوجه روحانیت دانست و تصریح کرد: ترویج اخلاق و معنویت در جامعه وظیفه غیر روحانیت نیست و فقط روحانیت است که می‌تواند آن را تبیین و تشریح کند چراکه علما و روحانیت می‌توانند در جهت فرهنگ‌سازی، تولید فکر و اندیشه و رفتار اجتماعی اقدام داشته باشند.

وی در ادامه در توصیه‌های خطاب به روحانیون خاطرنشان ساخت: «باید افراد را تربیت کنیم»، «ارزش‌های اخلاقی و معنوی را گسترش دهیم»، «روش‌ها را یاد بگیریم و در آن مسیر قدم برداریم»، «روح معنویت را باید در جامعه بدمیم»، «باید انسان‌های ترازِ مسلمانِ مؤمنِ معتقدِ انقلابی کسانی باشند که دارای فضائل و کرامت‌های اخلاقی هستند».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: امروز وظیفه ما تربیت نسلی است که می‌خواهند اداره جامعه را به عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه عده‌ای امروز لیبرالی فکر می‌کنند و قسمت‌هایی از بدنه اجرایی کشور را در اختیار دارند، گفت: تفکر لیبرال تلاش می‌کند تا القا کند غیر از مسیر غرب راه درست دیگری برای اداره جامعه وجود ندارد و اساساً باارزش‌های انقلابی و اسلامی کاری ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه استفاده بیش‌ از اندازه از آب اسراف و حرام است، تصریح کرد: باید مانع چاه‌های غیرمجاز شد و روش‌های غرق آبی کشاورزی نیز جایگزین شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه وظیفه ما این است که در خصوص استفاده از منابع طبیعی به مخاطبین تذکر دهیم، اذعان داشت: در کشوری که از همه جهت در حال تحریم است باید با منابع قاعده و شرایط خاصی مصرف کرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات