۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۱۵۳۲۹
حجت الاسلام طبرسی:

چشم انداز مدارس علمیه باید تربیت و پرورش طلاب مهذب باشد

چشم انداز مدارس علمیه باید تربیت و پرورش طلاب مهذب باشد
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مسائل تربیتی امروز باید جزء اولویت‌های مدارس علمیه باشد، گفت: چشم انداز همه مدارس علمیه باید تربیت و پرورش طلاب مهذب و اخلاقی باشد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی در حوزه را یک اصل مهم برشمرد و گفت: در همین راستا طرح جامع تربیتی به طور جدی در سطح مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که اخلاق و تربیت جز محوری‌ترین برنامه‌های حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است، افزود: تاکید و توجه علما و بزرگان حوزه نسبت به این امور همواره جز دغدغه‌های اصلی حوزه بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مسائل تربیتی امروز نیز باید جزء اولویت‌های مدارس علمیه باشد، خاطرنشان کرد: چشم انداز همه مدارس علمیه باید تربیت و پرورش طلاب مهذب و اخلاقی باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحصیل و تهذیب دو مقوله به هم پیوسته در حوزه است، بیان داشت: تحصیل بدون تهذیب هیچ اثر وجودی در جامعه با خود به همراه نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رشد اخلاق و معنوی طلاب موجب رشد علمی آن‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت رکن جدایی ناپذیر از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز طلاب جوان برای موفقیت در عرصه‌ای که در آن گام برداشته اند نیازمند الگو هستند، بیان داشت: سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی بهترین الگو برای رشد علمی و اخلاقی طلاب جوان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسیر حرکت فعالیت‌های حوزه تقویت بعد اخلاقی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: حوزه برای رشد و شکوفایی علمی باید توجه به مسایل اخلاقی و تربیتی را جزء اولویت‌های خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی از سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان را امری ضروری دانست و گفت: تقویت برنامه‌های تهذیبی در میان طلاب موجب رشد معنوی و اخلاقی در حوزه خواهد شد.
افشین ایمانی
ارسال نظرات