۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۵۳۴۵
دبیر جشنواره لقمان حکیم:

هدف جشنواره لقمان حکیم ایجاد یک جریان مردمی بین طلاب است + فیلم

هدف جشنواره لقمان حکیم ایجاد یک جریان مردمی بین طلاب است + فیلم
حجت الاسلام جنتی گفت: هدف از برگزاری جشنواره لقمان حکیم ایجاد یک جریان مردمی در بین طلاب است تا سبب بالا رفتن توان تبلیغی در کشور شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی نخستین جشنواره تبلیغی لقمان حکیم با حضور حجت الاسلام محمد جنتی، دبیر این جشنواره و جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران چهارشنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام جنتی با اشاره به نقش سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در خدمت رسانی به منظور رشد جریان تبلیغی کشور، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغات حوزه علمیه و ... بار وظیفه تبلیغی را در کشور به دوش می‌کشند و ما شاهد کار‌های خوبی که انجام می‌دهند هستیم.

وی افزود: مسأله تبلیغ در کشور آنقدر بار سنگینی است که اگر ما انتظار داشته باشیم که فقط این سازمان‌ها بخواهند این وظیفه را به دوش بکشند توقعی فراتر از ظرفیت و توان آن‌ها است و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره این است که یک جریان مردمی در بین طلاب شکل بگیرد برای کمک کردن به این نهاد‌ها.

حجت الاسلام جنتی خاطر نشان کرد: وقتی به جریان انقلاب نگاه می‌کنیم، حرکت‌های مردمی همیشه به عنوان مهمترین بازوی کمکی حکومت اسلامی ایران بوده است؛ اساس شکل گیری مجموعه‌هایی مثل تشکل فراگیر تبلیغ هم به همین منظور بود تا در زمینه تولید محتوا و روش‌های تبلیغی نقش آفرینی کنند.

وی گفت: بعد از شکل گیری طرح این جشنواره با حجت الاسلام والمسلمین قمی در سازمان تبلیغات اسلامی و آیت الله اعرافی در مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه کشور مطرح شد که بسیار مورد استقبال نیز قرار گرفت.

دبیر جشنواره لقمان حکیم با اشاره به اهداف دیگر این طرح افزود: به کار گیری مبلغین توانمند در جای جای کشور، چه در عرصه تولید محتوا و چه در عرصه شکلی تبلیغ که در فضایی رقابتی شکل می‌گیرد، به رشد و ارتقاء تبلیغ و شناسایی مبلغین فعال کمک می‌کند.

حجت الاسلام جنتی عنوان داشت: جشنواره امسال در بعد محتوایی و در حوزه سخنرانی و منبر طراحی شد و قطعا در سال‌های آینده توسعه خواهد یافت و در عرصه مختلف تبلیغ گسترش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برای جشنواره امسال چهار غالب ۱- ایده‌های تبلیغی، ۲- سوژه‌های سخنرانی، ۳- سخنرانی‌های کامل و ۴- سخنرانی‌های چند رسانه ای، تایین شده و در این چهار غالب فراخوان جشنواره صادر شده است که تا کنون ۲۵۰ نفر از طلاب اعلام آمادگی کردند و ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و علاقه‌مندان تا ۱۵ آبان ماه سال جاری برای شرکت در این جشنواره مهلت دارند.

دبیر جشنواره لقمان حکیم با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره یادآور شد: در کنار این جشنواره مصاحبه با بزرگان عرصه تبلیغ در حال انجام است که مجموع این مصاحبه‌ها جمع آوری و ثبت خواهد شد و در سایت جشنواره منتشر می‌شود.

وی افزود: از دیگر کار‌های در حال انجام، طراحی سامانه‌ای است که بر اساس ملاک‌ها و فاکتور‌هایی می‌تواند آثار تبلیغی را در زمینه‌هایی مثل اینکه چقدر با بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مطابقت دارد یا تا چه اندازه با مشکلات روز جامعه می‌تواند ارتباط برقرار کند یا از لحاظ علمی از چه سطحی برخوردار است را تحلیل کند.

حجت الاسلام جنتی خاطر نشان کرد:، چون بناست این جشنواره در سطح ملی برگزار شود تا کنون در استان‌های قم، یزد و اصفهان سه نشست هم اندیشی را برگزار کردیم و این چهارمین نشست از سری نشست‌های هم‌اندیشی است که در تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای علمی این جشنواره از حجج اسلام والملسمین عالی، پناهیان، عابدینی و ماندگاری تشکیل شده که همین بر اهمیت این موضوع می‌افزاید عنوان داشت: به مانند اکثر جشنواره‌ها، اختتامیه این جشنواره پایان کار آن نیست و تازه کار اصلی شروع می‌شود و باید بعد از این جشنواره همه مبلغین را جمع کرد تا در جریان‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

دبیر جشنواره لقمان حکیم در پایان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: در آیه ۱۲۵ سوره النحل خداوند می‌فرماید "ای پیامبر، مردم را با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت نما" و ما به همین دلیل عنوان جشنواره را لقمان حکیم انتخاب کردیم؛ حکمت، استفاده از ظرفیت عقل و علم در انتقال محتوای تبلیغی و شناخت نیاز روز جامعه است.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست چند تن از طلاب و روحانیون حاضر در جلسه در رابطه با نحوه بهتر برگزار شدن این جشنواره و ایجاد تحول در فضای تبلیغی و منابر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./۹۶۹/پ202/ب1
تعداد بازدید : 4
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات