۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۱۵۴۵۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

مسؤول کاخ نشین و اشرافی نمی‌تواند مشکلات و سختی‌های مردم را درک کند

مسؤول کاخ نشین و اشرافی نمی‌تواند مشکلات و سختی‌های مردم را درک کند
نماینده خبرگان با اشاره به اینکه راه برون رفت از مشکلات ایستادگی در برابر ظلم است، گفت: مسؤول کاخ نشین نمی تواند بداند بعد از دو سال زلزله زندگی در کانکس چه معنایی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به سیره زندگانی نورانی امام جواد(ع) و گفت: امام جواد(ع) نیز همانند سایر ائمه معصومین(ع) برای ما اسوه و الگو بوده و فرمایشاتشان نقشه راه ما است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، زهد یکی از صفات برجسته انبیا و اوصیای الهی است، ادامه داد: اگر انسان در دنیا زاهد باشد، منفعت های معنوی بسیاری خواهد برد و آرامش بسیاری پیدا می کند؛ مأمون حدود یک میلیون درهم به امام جواد(ع) داد و وجوهات بسیاری به ایشان داده می شد، اما همه آنها را به فقرا اعطا کرده و به محرومان می بخشیدند و همواره زهد پیشه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه بر اساس روایات، انقطاع از دنیا از دیگر صفات انبیا و اوصیای الهی بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سیره زندگانی امام جواد(ع) در می یابیم که ایشان در اوج انقطاع از دنیا قرار داشتند؛ از حضرت(ع) ادعیه های طولانی و زاهدانه به دست ما رسیده است و با مطالعه آنها می دانیم که ایشان هنگام عبادت جز خداوند متوجه چیز دیگری نبودند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حقیقت ایمان در صفت تولی و تبری تبلور پیدا می کند، ابراز کرد: این صفت میان ایمان حقیقی و انقلابی با ایمان عافیت طلبانه و سطحی تفاوت ایجاد می کند؛ زهد و انقطاع از دنیا اگر بدون تولی و تبری باشد، ارزش ندارد.

وی با اشاره به اینکه معنای تحت ولایت اولیای خداوند بودن، خدمت به دوستان خدا و گره گشایی از کار آنها است، گفت: امام جواد(ع) مردمی بودند و میان مردم زندگی می کردند؛ مسؤولی که بخواهد به سیره امام جواد(ع) پایبند باشد باید محل زندگی اش در محل زندگی توده مردم باشد و نباید به گونه ای زندگی کند که مردم به آن دسترسی نداشته باشند؛ مردم دوست دارند مسؤولان را در کنار خود ببینند؛ مسؤولان باید از زندگی در مناطق اشرافی بپرهیزند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه مسؤولان درد مردم را درد خود، گرسنگی آنها را گرسنگی خود و بیکاری جوانان مملکت را بیکاری فرزندان خود بدانند، تأکید کرد: واضح است مسؤولی که در کاخ زندگی می کند نمی تواند بداند بعد از دو سال زلزله زندگی در کانکس چه معنایی دارد؛ مسؤولی که در خانه های بزرگ و زیر کولر زندگی کند نمی تواند درد مردم سیل زده و بی خانمانی آنها را در گرمای 50 درجه نخواهد دانست.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم شریف ایران در تحت ولایت اولیای الهی اقدامات خوبی در یاری رسانی به مردم آسیب دیده انجام دادند، از طرح سازمان بسیج مستضعفین پیرامون طرح «هر مسجد یک خانه» قدردانی کرد و افزود: امیدواریم مسؤولان از مردم عقب نمانند.

وی با تأکید بر اینکه زهد و انقطاع از دنیا بدون تحت ولایت اولیای الهی قرار داشتن بی ارزش است، خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران با ولایتمداری که داشته و دارند، 230 هزار شهید و صدها هزار جانباز به این انقلاب هدیه کردند؛ نتیجه ولایتمداری مردم ایران اقتدار تشیع است و باید دانست که ولایت است که اقتدار می آفریند تا جایی که رهبر ایران جزء 4 رهبر بزرگ جهان معرفی شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از اینکه برخی مسؤولان در زمینه ولایتمداری کارنامه درخشانی ندارند، تصریح کرد: برخی مسؤولان هشدارهای رهبری را نادیده گرفته و خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و نظام را وادار کردند تا به مذاکره ای تن بدهد که نتیجه تلخ آن از ابتدا معلوم بود؛ برخی مسؤولان با اقدامات خود رهبر معظم انقلاب را مظلوم واقع می کنند، اما بدانند این مردم ولایتمدار اجازه نخواهند داد رهبر مقتدر ایران مظلوم بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تأکید کرد: ان شاء الله که مسؤولان ما ولایتمدار هستند و اجازه نمی دهند سند 2030 به اجرا گذاشته شود و در جهت سالم سازی فضای مجازی اقدام می کنند؛ امروز نباید بشنویم نماینده مجلسی بر نظارت مجمع تشخیص مصلحت بر مصوبات مجلس ایراد و اشکال وارد کند، مگر می شود مسؤولی ولایت مدار باشد و با نظارت مجمع تشخیص بر مصوبات مجلس مخالف کند؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم شریف ایران طعم ولایتمداری را چشیده اند، زیرا اقتدار امروز ما بخاطر ولایتمداری است، ابراز کرد: کشوری که سالیان پیش حاکمان نالایق آن هر زمان بخشی از خاکش را به استعمارگران می بخشیدند، هم اکنون در جایگاهی قرار دارد که اجازه نمی دهد حتی یک وجب از خاکش به دست دشمن بیفتد؛ مردم ایران در سایه ولایتمداری خود قلوب مردم منطقه را تسخیر کردند تا جایی که فرمانده حشدالشعبی گفت «امام خامنه ای امام ما است».

وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) در سایه تقیه جهاد می کردند، راه برون رفت از مشکلات را ایستادگی در برابر ظلم تلقی کرد و گفت: مؤمن در هر حال جهادگر است؛ روایات همواره رویارویی با ظالم را مورد تأکید قرار داده و تصریح کرده اند که ظالم و کسی که به ظلم تن می دهد، یکسان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه امروز راه برون رفت از بن بست ها ایستادگی در برابر ظلم است، یادآور شد: یک سال است که آمریکا از برجام خارج شده، اما مسؤولان کشور ما به آنها ضرب الاجل 60 روزه می دهند؛ این کار درست نیست و ما نیز باید همانند آنها اقدام می کردیم، زیرا مشاهده شد که غربی ها به همان ضرب الاجل هم اعتنایی نکردند.

وی در پایان به اصل قرآنی مقابله به مثل با دشمنان اشاره و بیان کرد: دشمنان هنگامی که مشاهده کردند وزیر خارجه ایران موضع مقاومت اتخاذ کرده، او را تحریم کردند؛ ما نتیجه مقابله به مثل را در توقیف نفتکش انگلیسی مشاهده کردیم و دیدیم که دشمنان به انفعال و التماس افتاده اند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات