۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۵۴۶۱
آیت الله علم الهدی:

جوان منشأ خودکفایی و استکبار ستیزی است

جوان منشأ خودکفایی و استکبار ستیزی است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوان منشأ خودکفایی و استکبار ستیزی است و دنیای استکبار را با خاک یکسان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به بیان مصادیق تقوا در خطبه اول نماز جمعه، گفت: تقوا حالت خاصی از وجود انسان بوده که بر خواسته، فکر و اندیشه انسان وابسته است.

وی با بیان این که ترک گناه آشکارترین مظهر تقوا است، اظهار کرد: این که انسان با فشار و برخلاف میل، خود را وادار به ترک گناه کند این تقوا نیست بلکه با حاکمیت تقوا در وجود انسان، با خواست خود فرد گناه صورت نمی گیرد که اگر بدین صورت باشد در وجود انسان هم خواسته سازی هم اراده سازی می شود.

ملکه تقوا بر وجود امام جواد حاکم بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به سوره یوسف و پیشه کردن تقوا توسط حضرت یوسف در برابر کید زنان مصر و زلیخا، ابراز کرد: وقتی ملکه تقوا بر انسان حاکم شد به غیر خدا توجه ندارد، خواسته سازی و خداخواهی می کند، منفورترین چیزها از نظر یک جوان فرد بدحجاب لاابالی است و تا مرحله جان دادن برای تسهیل رضای خدا پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) افزود: ملکه تقوا بر وجود امام جواد(ع) حاکم بود بنابراین در راه خدا و دل دادگی به حق از همه چیز گذشته و همه چیز را تحمل می کردند.

وی در ادامه خطاب به خواهران و برادران جوان، گفت: امام جواد(ع)، امام جوان است و ما را در خط جوان گرایی قرار می دهد و رهبر انقلاب نیز از دو جهت به جوان گرایی تأکید  داشته و آن را به عنوان ضرورت مطرح کرده است، این که از استعداد و ابتکار جوان در جهت رشد جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد و نیز جوان با نشاط در اجتماع به فعالیت بپردازد چون عرصه فعالیت بزرگترین وسیله پرورش جوان در جامعه است.

رشد جامعه در گرو رشد جوان است

آیت الله علم الهدی رشد جامعه را در گرو رشد جوان دانست و افزود: اگر جوان با حضور در اجتماع و نشاط کار پروریده شد، نسل و جامعه ما رشد می کند، رشد جوان در نشاط کار، اثرگذاری و نقش داشتن در جامعه است، نشاط جوان در ناهنجاری و لذایذ نفسانی نیست بلکه نشاط و شور و هیجان جوان در کار، ابتکار، فعالیت و نقش آفرینی در زندگی اجتماعی است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: توسعه عرصه شهوت رانی ها و پرورش غرایز جوان سم مهلک است که جوان را از فعالیت و اثرگذاری باز می دارند و آخر عیاشی و حضور در برنامه های هرز، اعتیاد مواد مخدر و بیرون رفتن از کانون خانه و خانواده است.

وی اظهار کرد: امروز کسانی برای اهداف اقتصادی و سودجویی خود دنبال فراهم کردن ابزار خوش گذرانی نفسانی جوان در غالب توسعه و نشاط جوان هستند و این ها قاتل و عامل فساد جوان هستند و به ویژه در شهر مشهد با حضور بیش از 35 میلیون زائر در سال بهترین بازار برای پول پرستی و جریان های ثروت و قدرت است تا بازار عیاشی را به عنوان سرمایه گذاری خود قرار دهند.

آیت الله علم الهدی افزود: از حوزه قضایی و امنیتی تقاضا دارم که این میدان سودجویی و بازار طعمه ثروت و قدرت را باز نگذارند و اجازه ندهند این ها برای سودجویی خود نسل جوان ما را مورد قربان سازی خود قرار دهند، این ها مهلک هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جوان را منشا خودکفایی و استکبار ستیزی بیان کرد و گفت: جوان منشا خودکفایی و استکبار ستیزی است و دنیای استکبار را با خاک یکسان خواهد کرد.864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات