۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۵۴۷۷
درپی هتک حرمت کربلا؛

امام جمعه نجف خواستار استعفا وزیر ورزش و جوانان شد

امام جمعه نجف خواستار استعفا وزیر ورزش و جوانان شد
امام جمعه نجف درپی هتک حرمت به کربلا معلا خواستار استعفاء وزیر ورزش و جوانان عراق شد و اظهار داشت که دشمنان درپی نابودی معنویت کربلا هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری (سلام الله علیها) برگزار شد، در واکنش به آواز خوانی و رقص زنان در ورزشگاه فوتبال استان کربلا خواستار استعفاء وزیر ورزش و جوانان عراق شد و اظهار داشت که این اقدام هتاکانه با اطلاع و حضور او انجام شد.

وی افزود: اسلام مخالف آزادی و فوتبال نیست و بلکه دین آزادی از بردگی و دین رحمت است و همچنین بر شادی و سعادت جوانان تاکید وافری دارد، اما افتتاح مسابقات قهرمانی فوتبال با رقص و آواز مایه افتخار و سعادت نیست بلکه ایجاد فرصت شغلی و تحصیلی برای جوانان مایه سعادت است.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: آنچه که در ورزشگاه کربلا رخ داد در واقع هتک حرمت امام حسین و برادرش حضرت عباس (علیهما السلام) است. یزید امام حسین (علیه السلام) را به طوری مادی به شهادت رساند و در این دوران با این گونه اقدامات درپی شهادت امام به صورت معنوی هستند.

وی ضمن عذار خواهی از امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) بابت اقدامات اخیر، بیان داشت: پیروزی و عزت که اکنون داریم به برکت امام حسین (علیه السلام) است. آنچه که در ورزشگاه کربلا رخ داد، متناسب با مجالس اهل فسق و فجور است. ما باید از شهدا که از جان پاک خود برای اسلام گذشتند و نه برای رقص و آواز، عذر خواهی کنیم.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: حوزه علمیه، خطباء، مداحان، شعراء، رسانه ها و ادیبان باید موضع حسینی در راین رابطه اتخاد کنند، زیرا اگر این بار سکوت کنند، دشمن بار دیگر قوی تر عمل خواهد کرد.

گفتنی است که اعتراض مردمی در شبکه های اجتماعی عراق به هتک حرمت شهر مقدس کربلا در افتتاحیه بازی های فوتبال غرب آسیا ادامه دارد.

اعتراض ها به افتتاحیه بازی های فوتبال غرب آسیا پس از آن آغاز شد که در این مراسم از رقص و آواز استفاده شد. عراقی ها می گویند نقض آشکار حرمت شهر کربلا شامل بی اعتنایی به ماده 24 اداره اوقاف شیعیان نیز شده است. در این ماده، کربلا شهری دینی و مقدس اعلام شده که بایستی از هر نوع بی حرمتی به آداب و رسوم مذهبی در آن خودداری شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
هتک حرمت سرزمین کربلا، یادآور فساد بنی امیه است

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پیامی با محکوم کردن هتک حرمت سرزمین کربلا، این اقدامات را یادآور فساد بنی امیه و یزدیان دانست.
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در پی هتک حرمت سرزمین کربلا، به شرح زیر است:
"انا لله و انا الیه راجعون
ما عشت اراک الدهر عجبا
هرگز در باورمان نمیگنجید که در برابر چشمان شیعیان غیرتمند عراق که همه ساله میزبان میلیون ها زائر حضرت سیدالشهدا هستند در مراسم ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا و حرم پاک و مطهر آل الله (ع) که محل نزول ملائکه و قدمگاه اولیا و انبیا و ائمه معصومین (ع) و سرزمین کرب و بلا و غم و مصیبت جانکاه آل طه (ع) است، زنان رقاصه و نوازنده که یاد آور فساد بنی امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند و قلب مقدس امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) و شیعیان پاک و مخلص را به درد آورند و با این حرکت شیطانی دل شیطان صفتان و دشمنان اهل بیت (ع) خصوصا وهابیت خبیث را شاد نمایند و داغی جانگداز بر پیکر اسلام بگذارند.
امید است با موضع گیری صریح مراجع و علمای اعلام و اعتراض فراگیر و جدی شیعیان مخلص و غیور و اعلام انزجار از این گونه رفتارهای بی شرمانه و موزیانه، این ظلم فاحش دردآور و این حرکت فجیع در نطفه خفه گردد و از تکرار آن در این سرزمین مقدس جلوگیری شود و با استغفار به درگاه ربوبی و عذرخواهی از ساحت مقدس ارباب غریب و مظلوم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزند رشید امیرالمومنین حضرت قمربنی هاشم(ع) و خاندان پاک رسول با کرامت اسلام (ص) موجبات شادی آن حضرات فراهم و قلب جریحه دارشان التیام یابد."
0
0