۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۴۹۷

امام جمعه بیروت طرح معامله قرن را یک طرح تجاری نامید

امام جمعه بیروت طرح معامله قرن را یک طرح تجاری نامید
امام جمعه موقت بیروت خواستار پایان تنش های منطقه شد و خاطرنشان کرد که طرح معامله قرن یک طرح تجاری است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله امام جمعه موقت بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین واقع در منطقه حاره حریک برگزار شد، در حضور جمعی از شخصیت های دینی، سیاسی، اجتماعی و مومنان در خطبه های سیاسی گفت: مسؤولان کشور باید از فرصت خدمتی که مردم برای آنان فراهم کرده اند، غنیمت بشمارند و در راستای خدمت به کشور از هیچ تلاشی غفلت دریغ نورزند.

وی افزود: مردم این روزها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند و مشکل فقط امور مادی نیست بلکه بی ثباتی و شکست امور روحی و نفسی از مشکلات مردم محسوب می شود، بنابراین مسؤولان با تلاش های شبانه روز باید از مشکلات، غم و غصه مردم بکاهند تا ملت بتواند به راحتی نسبی دست پیدا کند.

امام جمه موقت بیروت تصریح کرد: آیا مسؤولان حال و هوای مردم در زمانی که به دنبال منافع شخصی هستند و یا از طرح های که موجب بدتر شدن وضعیت کشور می شوند، خبر دارند؟ جنگ داخلی مردم لبنان از جنبه نظامی به پایان رسیده است اما از جنبه ذهنی همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام فضل الله طرح معامله قرن را یک طرح تجاری توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: جنگ و تنش های موجود در منطقه نظیر یمن، سوریه و مشکلات اخیر بوجود آماده در خلیج فارس باید حل و فصل شود تا مشکلات امنیتی، اقتصادی و سیاسی موجود به پایان برسد.

گفتنی است که  بررسی آخرین تحولات مربوط به طرح آمریکایی معامله قرن برای از بین بردن مسأله فلسطین و محو کامل آن نشان از شکست اجرایی شدن این طرح تا به این لحظه دارد. به موجب این طرح، رژیم صهیونیستی به طور کامل کنترل کرانه باختری را برعهده می‌گیرد و در منطقه "غور اردن" (منطقه‌ای میان کرانه باختری و اردن) حضور امنیتی دائمی خواهد داشت و قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام خواهد شد. معامله قرن، تمامی طرح‌های موجود درخصوص برقراری سازش و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را هم از بین می‌برد.

ناکامی مقامات آمریکایی به ویژه جرد کوشنر مشاور رئیس جمهور آمریکا در تبلیغ این طرح و جلب موافقت کشورهای عربی و فلسطینی ها با معامله قرن به قدری آشکار است که کوشنر هر از چندگاهی سفرهای تبلیغی به منطقه برای گوشزد کردن منافع این طرح! انجام می دهد و قرار است به زودی مجددا به خاورمیانه سفر کند. هدف کوشنر از این سفر، متقاعد کردن سران این کشورها برای تامین منابع مالی مربوط به این طرح اعلام شده است.

ارسال نظرات