۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۱۵۵۰۴
آیت الله یزدی:

امیدواریم حوزه نجف بتواند جلال و شکوه پیشین خود را بازیابد

امیدواریم حوزه نجف بتواند جلال و شکوه پیشین خود را بازیابد
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد حوزه نجف جلال و شکوه پیشین خود را بازیابد و در کنار حوزه قم منشأ خدمت به معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به منظور زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر کرده است مورد استقبال نماینده ولی فقیه، مسؤول دفتر و جمعی از کارکنان نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف قرار گرفت.

آیت الله یزدی در این دیدار خدمت به زائران مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) را خدمت بزرگی به فرهنگ علوی دانست و گفت: مرقد مطهر امام علی  (ع) همواره مورد عنایت اهل بیت (ع) بوده است ولی از زمان اعلام عمومی محل دفن ایشان توسط امام صادق (ع)، این حرم و جایگاه مورد توجه امت اسلامی قرار گرفته و قصد زیارت این مزار شریف، طیف های گوناگون جهان اسلام را به این سرزمین کشانده است.

وی همچنین با اشاره به عظمت حوزه علمیه نجف در سال های گذشته ابراز امیدواری کرد حوزه علمیه نجف بتواند جلال و شکوه پیشین خود را بازیابد و در کنار حوزه علمیه قم منشأ خدمت به معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شود.

آیت الله یزدی در ابتدای سفر به زیارت حرم امیر المومنین (ع) و مسجد کوفه رفت و با حضور در محراب امیر المومنین (ع) به مناجات پرداخت.

حضور بر سر مزار شهید حکیم در نجف، دیدار با امام جمعه نجف با حضور آیت الله حائری عراقی، دیدار سرکنسولی ایران در نجف از دیگر برنامه های آیت الله یزدی بوده است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
هتک حرمت سرزمین کربلا، یادآور فساد بنی امیه است

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پیامی با محکوم کردن هتک حرمت سرزمین کربلا، این اقدامات را یادآور فساد بنی امیه و یزدیان دانست.
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در پی هتک حرمت سرزمین کربلا، به شرح زیر است:
"انا لله و انا الیه راجعون
ما عشت اراک الدهر عجبا
هرگز در باورمان نمیگنجید که در برابر چشمان شیعیان غیرتمند عراق که همه ساله میزبان میلیون ها زائر حضرت سیدالشهدا هستند در مراسم ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا و حرم پاک و مطهر آل الله (ع) که محل نزول ملائکه و قدمگاه اولیا و انبیا و ائمه معصومین (ع) و سرزمین کرب و بلا و غم و مصیبت جانکاه آل طه (ع) است، زنان رقاصه و نوازنده که یاد آور فساد بنی امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند و قلب مقدس امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) و شیعیان پاک و مخلص را به درد آورند و با این حرکت شیطانی دل شیطان صفتان و دشمنان اهل بیت (ع) خصوصا وهابیت خبیث را شاد نمایند و داغی جانگداز بر پیکر اسلام بگذارند.
امید است با موضع گیری صریح مراجع و علمای اعلام و اعتراض فراگیر و جدی شیعیان مخلص و غیور و اعلام انزجار از این گونه رفتارهای بی شرمانه و موزیانه، این ظلم فاحش دردآور و این حرکت فجیع در نطفه خفه گردد و از تکرار آن در این سرزمین مقدس جلوگیری شود و با استغفار به درگاه ربوبی و عذرخواهی از ساحت مقدس ارباب غریب و مظلوم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزند رشید امیرالمومنین حضرت قمربنی هاشم(ع) و خاندان پاک رسول با کرامت اسلام (ص) موجبات شادی آن حضرات فراهم و قلب جریحه دارشان التیام یابد."
2
0
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
این سفر بسیار مهم است و می تواند منشا تحولات و ارتباطات بین دو حوزه قم و نجف شود.
1
1
ناشناس
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
به نظراین حقیر تاثیر حداقلی هم نخواهد داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
تفاوت های حوزه ی علمیه نجف اشرف و ایران.

( تفاوت اول )

در حوزه های علمیه نجف اشرف درس، کتاب، استاد، ساعت، مدت و زمان درس به صورتی توافقی بین طلبه و استاد تعیین میشود لذا هر طلبه ای با توجه به نیاز و شرایط خود تصمیم به انتخاب امور فوق میگیرد و مانند ایران جبری در کار نیست .

برای مثال بنده طلبه ای را میشناسم که المنطق مرحوم مظفر را در مدت شش ماه تمام کرده است و ایضا شخص دیگری را نیز میشناسم که این کتاب را در مدت سه سال خوانده است !

در این اسلوب آموزشی هر کسی با توجه به شرایط، نیاز و توانایی خود مسائل درسی خود را تعیین میکند که باعث پیشرفت سریع تر و عدم اتلاف وقت طلبه میشود.

مثلا شخصی که نمیخواهد اصلا وارد فلسفه بشود و شخصی که میخواد فیلسوف بشود و همچنین شخصی که میخواهد مجتهد بشود و کسی که فقط قصد آگاهی سطحی از مسایل فقهی را دارد در ساختار آموزشی حوزه علمیه ایران یکی هستند و هر دو سیر واحدی را طی میکنند.

اما در نجف اشرف چون طلبه با توجه به شرایط خود تعیین میکند که چه سیری را طی کند، نه وقت کسی پای علمی که قصد ورود به آن را ندارد تلف میشود و نه از سرعت پیشرفت کسی که قصد دارد در علمی صاحب نظر شود کاسته میشود و مشکلاتی از این قبیل وجود ندارد
2
0
محسن شفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
در تلگرام اخبار سایت را بازنشر می کنید ولی به سایت خبرگزاری لینک نمی دهید و هم مخاطب جهت پیدا کردن اصل خبر سردرگم می شود و هم از نظر بازدید سایت اتفاق مثبتی برای شما نمی افتد
2
0
ناشناس
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کاربر عزیز
مطلب شما بررسی شد.
اخباری که از خود سایت رسا منتشر می شود لینک آنها در کانال تلگرام نیز منتشر می گردد، ولی بصورت موردی کلیپ هایی منتشر می شود که در سایت موجود نیست و طبیعتا در سایت لینکی ندارد که به آن اشاره شود.
ممنون از تذکر و لطف شما به سایت و کانال خبرگزاری رسا
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُمْ مَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ
2
0
صلوات خدا بر شهیدان دشت کربلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
سلام و درود هزاران بار بر علمای راستین نجف و بر طلاب که در گرمای طاقت فرسا و شرایط سخت ایستاده اند در نجف تا این بنای عظیم شیعی کنسلخ نشود.
2
0
طلبه روشنفکر انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
دوره حوزه قدیم نجف گذشته و اکنون شاهد رشد و شکوفایی نواندیشی دینی از جنس روسنفکری عربی در این حوزه نوپا هستیم.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
الرجاء نشر الاخبار و الفيديو حول معارف المهدوية و خروج السفیانی من علائم الظهور للمسلسل.
حظا سعيدا
1
0