۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۵۵۰۵
عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

نتیجه عدم برخورد با هنجارشکنی ها ترویج و گسترش ولنگاری در جامعه است

نتیجه عدم برخورد با هنجارشکنی ها ترویج و گسترش ولنگاری در جامعه است
بابایی صالح با تاکید بر اینکه مجلس قاطعانه از اقدامات ناجا در برخورد با هنجارشکنان حمایت می کند، گفت: بخشی از ولنگاری فرهنگی جامعه مربوط به کم‌کاری دستگاه ها می شود.

روح الله بابایی‌صالح عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با حمایت از موضع قاطعانه سردار اشتری در برخورد و مقابله با هنجارشکنان، گفت: نتیجه عدم برخورد با هنجارشکنان ترویج و گسترش ولنگاری در جامعه است؛ اگر ولنگاری در جامعه گسترش یابد دیگر نمی شود با آن مقابله کرد.

وی برخورد و مقابله با هنجار شکنان را در وهله اول وظیفه نیروی انتظامی دانست و ادامه داد: مهمترین وظیفه ناجا ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است از همین رو برخورد با هنجارشکنان که امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند از وظایف نیروی انتظامی به شمار می رود.

بابایی صالح با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی قاطعانه و به صورت همه جانبه از نیروی انتظامی و مواضع سردار اشتری در همایش ائمه جمعه حمایت می کند، اظهار داشت: بیش از 200 نفر از خادمان ملت با حمایت از مواضع قاطعانه سردار اشتری ابراز داشتند مجلس شورای اسلامی تمام قد از نیروی انتظامی در مبارزه با هنجار شکنان حمایت می کند و یکی از حامیان اصلی ناجا به شمار می رود.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تشکر از تلاش شبانه روی نیروی انتظامی، ابراز کرد: فعالیت و فداکاری ناجا در همه میدان ها بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی در قبال این نیروی خدوم موظف است از نظر قانونی عزیزان نیروی انتظامی را حمایت کند.

وی افزود: همچنین دیگر دستگاه ها مانند دستگاه قضا موظف هستند حامی نیروی انتظامی باشند؛ نباید روزی بیاید که دستگاه ها دیگر نتوانند از نیروی ناجا حمایت کنند. حمایت از نیروی انتظامی در راستای رعایت دستورات اسلام و قانون اساسی نیازمند فرهنگ سازی است که نباید از آن غفلت شود.

بابایی صالح ادامه داد: اگر با این هنجارشکنی های کوچک مقابله نشود به طور قطع این نوع حرکات در کشور اپیدمی شده و جامعه را درگیر می کند؛ جوانان امروز باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری در معرض بسیاری از خطرات مانند دریافت اطلاعات غلط هستند از این رو فرهنگ سازی برای دریافت اطلاعات صحیح و مقابله با هنجارشکنان لازم و ضروری است.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها بودجه و اعتباراتی که در راستای فرهنگ سازی دریافت می کنند را باید به صورت صحیح به مصرف برسانند تا تاثیر آن در جامعه ملموس باشد، گفت: اگر در زمینه فرهنگ سازی کوتاهی شود جامعه متحمل آسیب های سخت و جبران ناپذیری می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از ولنگاری به صورت نسبی به کمک کاری دستگاه ها برمی‌گردد؛ برای مثال اگر از اول با هنجارشکنان برخورد قانونی صورت می گرفت و دستگاه های قضایی محکم با این امور برخورد می کردند و چشم پوشی نمی کردند به طور قطع امروز شاهد این اتفاقات نبودیم./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات