۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۵۵۰۶
امام جمعه موقت کاشان:

داشتن تفکر توحیدی سبب آرامش در برابر مشکلات و دشمن است + فیلم

داشتن تفکر توحیدی سبب آرامش در برابر مشکلات و دشمن است + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کسی که تفکر توحیدی دارد در برابر دشمن و سختی و مشکلات زندگی آرامش دارد و آرام است و ترس و هراسی از هیچکس ندارد، چون همیشه به یاد خدا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند دراین آیه شریفه در قالب یک قانون کلی عالم هستی می‌فرماید آرامش تنها در سایه یاد خداوند است.

وی افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید، «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» واژه قلوب در ادبیات عرب جمع است و معنای آن عموم است و هیچ استثنایی در کار نیست وهمه قلوب را شامل می‌شود که در هر شرایطی و در هرمکانی تنها با یاد خدا به آرامش می‌رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: پریشانی و اضطراب یکی از بلا‌هایی که امروز گریبانگیر بشر شده است و پریشانی و اضطراب بسیاری از مشکلات را برای انسان به همراه دارد که یکی از آن‌ها بیماری‌ها است.

وی ادامه داد: کسی که تفکر دنیایی دارد مشکلات و سختی‌ها و بلا‌های زندگی سبب اضطراب او می‌شود، اما کسی که تفکر توحیدی دارد و مومن و معتقد به خدا است از بن بست‌ها و مشکلات زندگی ترس و هراس ندارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که تفکر توحیدی دارد در برابر دشمن و سختی و مشکلات زندگی آرامش دارد و آرام است و ترس و هراسی از هیچکس ندارد، چون همیشه به یاد خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: کسی که تفکر دنیایی دارد از دشمنان داخلی و خارجی و از ضعف قوا و کثرت دشمن و کسری موازنه قدرت هراس دارد.

وی ادامه داد: کسی که تفکر توحیدی دارد احساس می‌کند در همه کار‌ها از یک پشتیبان و حامی بسیار قوی برخوردار است که نمونه آن ملت ایران است که با دست خالی به جنگ به طاغوت تا دندان مسلح رفت و به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت کاشان افزود: هیچکس تصور نمی‌کرد رژیم پهلوی و ژاندارم منطقه که آمریکا و استکبار جهانی از او حمایت می‌کرد در برابر ملت ایران که با دست خالی به نبرد با او برخواسته بود شکست بخورد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر ملت ایران در مدت کوتاه یکساله با حداقل تلفات و بدون امکانات در یک مبارزه نا برابر بر طاغوت زمان پیروز شد مصداق، «ان تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» است.

وی به آرامش امام خمینی (ره) هنگام بازگشت از تبعید در فرانسه اشاره کرد و گفت: آرامش امام راحل هنگام بازگشت به کشور که همراه با خطرات زیادی بود نیز مصداق، «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» است.

امام جمعه موقت کاشان جنگ تحمیلی ۸ ساله را جنگی نابرابر خواند با اشاره به اینکه در این جنگ موازنه قدرت وجود نداشت افزود: در جنگ تحمیلی ملت مظلوم ایران تک و تنها، اما با اتکا به خدا در برابر عراق که همه دنیا حامی و پشتیبان او بودند مبارزه کرد و به پیروزی رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار از احساس پوچی به عنوان یکی دیگر از عوامل نگرانی انسان در دنیا نام برد و گفت: انسانی که اعتقادی به عالم ماوراء الطبیعه و عالم آخرت و خدا و توحید نداشته باشد احساس پوچی می‌کند، اما انسان موحد می‌داند عالم و خلقت انسان بیهوده خلق نشده و اهداف بزرگی در ماوراء خلقت است و سرنوشتی بسیار شیرین در انتظار بشریت است.

وی افزود: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، انسانی که بداند از کجا آمده است و برای چه آمده است و به کجا خواهد رفت هیچگاه احساس پوچی نخواهد کرد چرا که می‌داند در نظام دنیایی زندگی می‌کند که همه اهداف آن عقلایی و اهداف بزرگی است که انسان در مسیر آن اهداف حرکت می‌کند و با کسی که بر خلاف چنین تفکری است متفاوت است./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات