۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۱۵۵۵۸
امام جمعه بجنورد:

منابر روحانیت عامل موجده و مبقیه نظام اسلامی است

منابر روحانیت عامل موجده و مبقیه نظام اسلامی است
امام جمعه بجنورد گفت: افزون بر نقش منابر در شکل‌گیری انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب هم منبرها و تریبون‌های نماز جمعه بود که حافظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت دوازدهم مرداد، سالروز تشکیل این نهاد صورت گرفت، با اشاره به اهمیت تبلیغ در امور مختلف اظهار کرد: هر پروژه و طرحی بدون تبلیغ ناکام و ناتمام است که این شامل تمام طرح‌های مادی و معنوی می‌شود.

وی با بیان اینکه رساندن مقصود به جامعه برای نیل به خواسته‌ها و مقاصد و انگیزه‌ها اهمیت وافری دارد، اضافه کرد: تمام انبیا کارشان تبلیغ بود و حوزه‌های علمیه هم بر همین اساس بنیان نهاده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما هم بر اساس تبلیغ شکل گرفت، افزود: در حقیقت اگر زیرساخت نظام اسلامی را تحلیل کنیم می‌بینیم زیرساخت آن همین مبلغان و منبرهایی بود که پیش از انقلاب پیام امام را به گوش مردم می‌رساندند، اطلاعیه‌ها و اهداف امام را برای ملت تبیین و تحلیل می‌کردند.

وی با بیان اینکه نقش تبلیغ در پدید آمدن این نهضت قابل‌انکار نیست، خاطرنشان کرد: تبلیغ و تبلیغات در تأسیس و پیروزی نظام اسلامی نقش اساسی داشته و بعد از پیروزی انقلاب هم همین تبلیغات منبرها و تریبون‌های نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بود که حافظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به اهمیت تبلیغات، برای این کار سازوکاری تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درست شد تا پراکنده‌کاری‌ها از بین برود، تبلیغات سازمان‌دهی شده و مسؤول تبلیغات رسمی ایام‌الله و روزهای حساس معلوم باشد.

وی با بیان اینکه اگر این تشکیلات نبود شکوه مراسم انقلابی و ملی را نداشتیم، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با این فلسفه تأسیس شد تا از مناسبت‌های طول سال، بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مناسبت‌ها و مراسم‌های انقلابی و ملی فرصت‌های مناسب و کم‌نظیری هستند تا از طریق آن‌ها نسل جدید ما با انقلاب و ریشه‌های انقلاب و عوامل آن آشناتر شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات