۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۱۵۶۰۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

محبت و حفظ حرمت کلید طلایی تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزند است

محبت و حفظ حرمت کلید طلایی تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزند است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: محبت مرد نسبت به زن و حفظ حرمت و غرور مرد توسط زن کلید طلایی برای تحکیم خانواده و تربیت فرزند و تشکیل خانواده خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، کارشناس مذهبی شب گذشته در حرم مطهر رضوی توجه و برنامه ریزی دشمن و به ویژه صهیونیست ها را بر نهاد خانواده مسلمان تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به این که دستورات الهی زمینه فیزیولوژیک قوی در انسان دارد، اظهار کرد: نیاز فیزیولوژیک انسان به ازدواج و لذت عاملی است که مردم را به تشکیل خانواده سوق می دهد.

وی با بیان این که همه دستورات الهی یک نوع نیستند، ابراز کرد: برخی از دستورات الهی زمینه قوی در انسان دارد مانند رنج و لذت که انسان را وادار به انجام آن می کند و برخی دیگر مانند نماز شب انجام آن به طور طبیعی سخت است و برخی دیگر از دستورات نیز مانند تربیت فرزند خوب و درست غذا خوردن نیز وجود دارد که توجه و رعایت به آن مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به توجه دشمن به سبک غذا خوردن و وارد کردن ضربه به ما در این خصوص اشاره و بیان داشت: صهیونیست ها تنها به از بین بردن دین اکتفا نمی کنند بلکه می خواهند ما زودتر بمیریم و به طراحی نقشه در این زمینه پرداخته اند از جمله در سبک غذا خوردن ما دخالت کرده اند و ما بدترین غذاها را می خوریم.

کارشناس مذهبی با اشاره به دستورات الهی در مورد غذا خوردن، تصریح کرد: در اسلام خیلی از غذاها مکروه است چون به جسم انسان ضربه زده و نشاط را از انسان می گیرد اما دشمان ما روی غذا خوردن ما تأثیر گذاشته پس روی موضوع خانواده نیز تأثیر گذاشته و غذا را امر شهوانی قرار داده اند.

وی افزود: صهیونیست ها نه تنها در تغذیه بلکه در تشکیل خانواده و فرزند آوری نیز به طرح نقشه هایی پرداخته اند و با وجود این که تشکیل خانواده و لذت از زندگی از نیاز های فیزیولوژیک بدن است اما جوان میلی به ازدواج نداشته و در خانواده نیز حتی در خانواده های مذهبی میل به داشتن فرزند زیاد ندارند همچنین آمار فزاینده طلاق از دیگر حربه های دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: اسرائیل حتی بر خانواده های اروپایی نیز تأثیر گذاشته موجب اضمحلال خانواده شده است از جمله فساد و بی بندوباری را در فرانسه ایجاد کردند تا مردم فاسد شده و دولتمردان آن ها تابع صهیونیست ها شوند که تضاهراتی در فرانسه در مورد حفظ خانواده ایجاد شد.

وی در ادامه به راهکار ایستادگی در برابر هجمه دشمن و تحکیم خانواده اشاره و اظهار کرد: کلید طلایی برای تحکیم خانواده و تربیت فرزند خوب و تشکیل خانواده خوب این است که در خانه مرد به همسر خود محبت کند که اکر چنین باشد، یک رکن خانواده سالم تحقق یابد و زن نیز غرور و حرمت مرد را رعایت کند، رکن دوم خانواده سالم تکمیل است و در این خانواده فرزند متعادل بار می آید و ولایت مدار و امام شناس می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات