۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۶۱۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

رسانه، حوزه و دانشگاه برای ترویج فرهنگ ازدواج بسیج شوند

رسانه، حوزه و دانشگاه برای ترویج فرهنگ ازدواج بسیج شوند
استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم ورود رسانه ها برای جرأت بخشی به جوانان در امر ازدواج، گفت: البته باید حوزه و دانشگاه نیز برای ترویج فرهنگ ازدواج بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها به مناسبت سالروز ازدواج نورانی حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه شنبه از سوی هیأت یا زهرا در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به تجمل گرایی به عنوان یکی از عوامل از هم پاشیدن خانواده ها عنوان کرد: عروس و دامادهایی که تنها به فکر آماده کردن بهترین وسائل رفاهی برای خود هستند ولی به اخلاقیات یکدیگر توجهی ندارند باید بدانند که زندگی آنها دوامی نخواهد داشت.

وی افزود: لذت واقعی زندگی در آن است که دختر و پسری که با هم ازدواج کرده اند خشت خشت زندگی خود را خودشان روی هم بنا کنند، همچنانکه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) این گونه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که آسایش و رفاه در ظرف مدت زمان کوتاهی حاصل نمی‌شود، گفت: بدون شک زندگی سختی هایی دارد که گریزی از آن نیست اما باید با توکل بر خدا و با تعقل و تفکر وارد زندگی شد و با کار و تلاش اسباب آسایش و رفاه را فراهم کرد.

وی نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ ازدواج مؤثر و قوی عنوان کرد و یادآور شد: تمام رسانه های گروهی و مجازی باید جوانان را به ازدواج زود تشویق کنند تا سن ازدواج در کشور بالا نرود، البته در این بین حوزه و دانشگاه نیز باید برای فرهنگ سازی این مسأله به میدان آمده و به جوانان قدرت و جرأت تشکیل خانواده بدهند.

این سخنران برجسته کشوری افزود: یکی از مسائل ضروری در ازدواج داشتن عقل معاش است، یعنی آن که انسان بداند چگونه زندگی خود را سر و سامان بدهد و با مقوله ازدواج سطحی و احساسی برخورد نکند؛ دقت بالای عقلانی در امر ازدواج به همراه کمک بزرگترها می‌تواند راه درست را در ازدواج صحیح به جوانان نشان بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برخی عوامل تأخیر در ازدواج از سوی جوانان را برشمرد و عنوان کرد: در یک جمله باید گفت جوانان باید جرأت تشکیل زندگی را داشته باشند و از ازدواج نترسند، اما درعین حال با منطق و فکر انتخاب کرده و عقل معاش را نیز سرلوحه کار خود قرار بدهند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات