۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۱۵۶۳۲

تظاهرات غیرقانونی در آمریکا و اروپا تا 10 سال زندان خواهد داشت

تظاهرات غیرقانونی در آمریکا و اروپا تا 10 سال زندان خواهد داشت
تظاهرات غیر قانونی و بدون مجوز در کشورهای اروپایی و آمریکایی جریمه‌ها و مجازات‌های مختلفی به همراه خواهد داشت که می‌تواند از 38 یورو جریمه نقدی تا 10 سال زندان باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکا و کشورهای اروپایی به شیوه‌های مختلف شرکت‌کنندگان در تظاهرات غیرقانونی را مجازات می‌کنند و این مجازات‌ها از 38 یورو جریمه تا حتی 10 سال زندان نیز می‌تواند می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، اصلاحیه نخست قانون اساسی آمریکا به تمامی شهروندان این کشور حق تجمع را می‌دهد هر چند که قانون این موضوع را جرم تلقی کرده که پس از برگزاری تجمع و زمانی که دستور متفرق شدن صادر شد، از دستور تبعیت نشود.

در آمریکا نیز همانند دیگر کشورها، برگزاری تجمع در فضاهای عمومی، نیازمند اخد مجوز است و هر ایالت قوانین خود را درباره نقض اصول تظاهرات مسالمت‌آمیز دارد.

برای نمونه در ایالت آلاباما، برگزاری تجمع بدون مجوز تا شش ماه زندان و 3 هزار دلار جریمه به همراه دارد و در ایالت آریزونا نیز این موضوع شش ماه زندان و هزار دلار جریمه دارد. در ایالت تگزاس برگزاری هرگونه تجمع بدون مجوز قانونی تا 2 هزار دلار جریمه یا 180 روز زندان یا هر دو آن را به همراه دارد.

در واشنگتن نیز عدم تبعیت از دستور متفرق شدن در تظاهرات 250 دلار جریمه دارد و در نیویورک هرگونه تجمع غیرقانونی 90 روز زندانی خواهد داشت.

انگلیس خود را طرفدار سرسخت تجمع‌های مسالمت‌آمیز می‌داند اما زمانی که تجمع‌ها به صورت غیر قانونی برگزار شود،‌ قوانین خاص خود درباره آن اجرا می‌شود.

بر اساس قوانین انگلیس در صورتی که تجمع منع شده و غیر قانونی در انگلیس برگزار شود که حرکت وسایل نقلیه و عابران را مختل کند، پلیس انگلیس این حق را دارد که به صورت مستقل اقداماتی برای متوقف کردن آنها اتخاذ کند و حتی در این راستا می‌تواند از زور استفاده کند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات