۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۱۵۶۳۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

اردوهای جهادی فرصتی برای انجام رسالت طلبگی است

اردوهای جهادی فرصتی برای انجام رسالت طلبگی است
حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: روحانیان می توانند با همراه شدن با جهادگران در اردوهای جهادی ضمن این که برنامه های تربیتی داشته باشند، رسالت طلبی خود را اجرا کنند.

حجت الاسلام صاحبقرانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اوقات فراغت تابستانی را فرصتی برای انجام رسالت طلبگی بیان کرد و گفت: در ایام تابستان دانش آموزان و خانواده ها دغدغه دارند که در فضای مناسب فراغت خود را سپری کنند.

وی افزود: محرومیت زدایی و کمک به معیشت مردم از بسترهایی است که می توان با ارائه برنامه هایی به اوقافت فراغت دانش آموزان کمک کرد و طلاب می توانند با بهره گیری از این ایام و با کمک‌ گرفتن از  جوانان و نوجوانان در مساجد هم حرفه ای را بیاموزند و هم برای رفع مشکلات مردم همت کنند.

حجت الاسلام صاحبقرانی اردوهای جهادی را فرصتی برای انجام رسالت طلبگی دانست و اظهار کرد: دانشجویان اوقات فراغت خود را با اردوهای جهادی سپری می کنند و روحانیان می توانند با همراه شدن با آن ها ضمن این که برنامه های تربیتی داشته باشند، رسالت طلبی خود را نیز در آن جا اجرا کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به اردوهای جهادی ویژه طلاب اشاره و ابراز کرد: در چند سال اخیر اردوهای جهادی طلاب برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم با توانمندی و مهارت بخشیدن استغنا ببخشیم و براساس گزارش های میدانی شاهد مجموعه های خوبی نیز هستیم از جمله امسال این جهادگان متمرکز مناطق سیل زده شدند، کارهای خوبی انجام شد و برنامه ریزی هایی نیز برای آینده دارند.

وی تبلیغ چهره به چهره را موثرتر از تبلیغ مجازی بیان کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره همراه با زبان بدن و سنجیدن مخاطب است و موجب می شود که حرف مخاطب را بهتر بشنویم همچنین موجب ایجاد مودت بین مبلغ و مخاطب می شود بنابراین اثر بیشتری نسبت به تبلیغ از راه دور دارد.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: البته تبلیغ در فضای مجازی نیز لازم بوده و مورد تأکید رهبری است اما باید برای حضور در این فضا تخصص های لازم فرا گرفته شود اما تاثیر فضای حقیقی بیشتر از تبلیغ در فضای مجازی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تعطیلی تابستان حوزه های علمیه را فرصتی برای انجام رسالت تبلیغی طلاب بیان و اظهار کرد: طلبه با تعطیلی مدارس، تعطیل نمی شود بلکه از شأنی به شأن دیگر منتقل می شود، از شأن درس خواندن به شأن تبلیغی وارد می شود چون رسالت طلبه فقط درس خواندن نیست و این ایام فرصتی است تا به تبلیغ پرداخته که به تحصیل نیز کمک می کند./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات