۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۱۵۶۷۰
مدیرکل اوقاف لرستان:

جوانان ساده زیستی و قناعت پیشه کنند

جوانان ساده زیستی و قناعت پیشه کنند
مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ازدواج آسان، گفت: لازمه این مهم ساده زیستی و قناعت است که باید جوانان در این زمینه از بزرگان دین الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمد طبابایی، ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج 12 زوج در امام زاده جعفر بروجرد، که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد، گفت: ازدواج سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) و کار بسیار پسندیده ای است که شما زوجین در چنین روز مبارکی اقدام به این امر کرده اید.

وی با بیان اینکه زن و هم مرد بایستی در زندگی به یکدیگر احترام گذاشته و در سختی ها و مشکلات در کنار باشند، افزود: رمز یک زندگی موفق در کنار هم بودن، یکدیگر را درک کردن و سازش است.

حجت الاسلام طباطبایی تأکید کرد: جوانان باید در زندگی مشترک از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند و پایه زندگی خویش را با ساده زیستی و به دور از تجملات و چشم و هم چشمی استوار سازند.

وی تجمل گرایی و زیاده خواهی را آفت خواند و گفت: امروزه با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی باید قناعت پیشه کرد و برای حفظ آرامش در زندگی از تجمل گرایی فاصله گرفت.

مدیرکل اوقاف لرستان با یادآوری به اینکه زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر پایه تفاهم و قناعت شکل گرفت، ادامه داد: توجه به این دو لازمه آغاز زندگی مشترک است، زن و شوهر باید در زندگی یکدیگر را درک کنند.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج جوانان اظهار داشت: بالا بودن توقعات جوانان، بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی و مشکل مسکن که در جامعه امروز بی داد می کند، از عوامل بالا رفتن سن ازدواج جوانان که یک آسیب است، شده، با ساده زیستی و الگو گرفتن از بزرگان دین ساده زیستی و قناعت را در جامعه ترویج دهیم تا جلوی آسیب ها گرفته شود.  

گفتنی است، کمک جهیزیه  از محل موقوفات مرتبط و کمک های خیرین تهیه و به 12 زوج اهدا شده است./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات